رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود استاندار زنجان مستمر محیط کسب و کار مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری است.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۹۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،استاندار زنجان در دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مدیران اقتصادی استان، گفت: رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود استاندار زنجان مستمر محیط کسب و کار مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری است و برای تحقق این اهداف مهم، در استان بر چند محور مهم تمرکز شده که راه اندازی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه تعطیل، برطرف کردن اختلاف های واحدهای تولیدی با دستگاه های خدمات رسان، بانک ها، تامین اجتماعی و امور مالیاتی در کنار تامین نیاز سرمایه در گردش و ثابت واحدهای تولیدی، از جمله این محورها است.

اسداله درویش امیری افزود: هرچند بانک مرکزی، بخشنامه مربوط به تسهیلات واحدهای تولیدی را با تاخیر ابلاغ کرد؛ اما در استان طی 8 ماه گذشته، 339 پرونده واحدهای تولیدی به بانک ها معرفی شد که از این تعداد، 89 پرونده با عقد قرارداد، به میزان 102 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند. همچنین 29 طرح در حال انعقاد قرارداد است و 116 طرح نیز توسط بانک ها فاقد شرایط لازم برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، 256 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به 356 واحد تولیدی استان پرداخت شده است که در این راستا، 210 میلیارد تومان توسط سیستم بانکی به صورت مستقیم و 97 میلیارد تومان از طریق ثبت نام در سامانه به واحدهای تولیدی متقاضی واجد شرایط پرداخت شد، همچنین میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای بزرگ استان، 572 میلیارد تومان بوده که بدین ترتیب، سرجمع حمایت های تسهیلاتی در استان، بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: مشکلات بخش خصوصی با دستگاه های دولتی و خدمات رسان استان به منظور تسهیل کسب و کار و رونق تولید برطرف شده است به گونه ای که  در 8 ماهه سالجاری، 53 میلیارد تومان از بدهی مودیان مالیاتی واحدهای تولیدی استان، تقسیط شده و 33 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز مورد بخشودگی قرار گرفته است.

استاندار زنجان گفت: 4 هزار و 237 مودی مالیاتی استان در سال گذشته به میزان 35 میلیارد تومان، مورد بخشودگی مالیاتی قرار گرفته اند و طی سال گذشته، 366 میلیارد تومان نیز تقسیط مالیاتی برای 8 هزار و 716 واحد تولیدی استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: صادرات 7 ماهه استان از مبداء گمرک به میزان 173 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 91 میلیون دلار بود، با تحقق رشد 90 درصدی در سالجاری همراه بوده است.

استاندار زنجان افزود: صادرات کالا از مبداء تولید در استان طی 7 ماهه سالجاری به میزان 235 میلیون دلار بوده است که  این میزان در مدت مشابه سال گذشته، به میزان 168 میلیون دلار بود، همچنین سهم صادرات استان قبل از سال 96، به میزان 85 صدم درصد از مجموع صادرات کشور بود که این میزان هم اکنون برای نخستین بار در تجارت خارجی استان، به 1.26 درصد رسیده است.

 

ارسال نظرات