مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اجلاسیه ۸۷ شهید روحانی این استان در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۸۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین عبدالرحیم نجف‌قلی‌زاده سرایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار داشت: برای برگزاری این اجلاسیه اقدامات مهمی انجام شده که اساس و اولویت آن‌ها شناسایی و تشکیل پرونده برای شهدای روحانی بوده و در نهایت ۸۷ پرونده تشکیل شد.

وی افزود: پیش از این هیچ تحقیقی در خصوص شهدای روحانی آذربایجان‌غربی انجام نشده بود و برگزاری اجلاسیه محفل مناسبی برای شناخت این عزیزان و جمع‌آوری آثار مربوط به آن‌ها شد.

وی، ادامه داد: یک کتاب با عنوان «زاهدان راه عشق» نیز به‌منظور آشنایی بیشتر با شهدای روحانی و خاطرات آن‌ها نیز تالیف شده و در روز اجلاسیه میان حاضران توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام سرایی، با بیان اینکه اولویت بعدی دیدار و مصاحبه با روحانیونی بود که در جبهه حضور داشتند، گفت: بیش از ۳۰۰ مصاحبه با روحانیونی که به عنوان تخریبچی، غواص، آر پی جی زن، تک تیرانداز و … در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند.

مسئول کمیته اجلاس شهدای روحانی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی، با اشاره به دیدار با خانواده شهدای روحانی، اضافه کرد: با ۴۰ روحانی که فرزند شهید دارند دیدار و گفت و گوهای صمیمانه انجام شد.

وی، با تاکید بر اینکه گمنام ترین شهدای کشور شهدای روحانی هستند، افزود: تمامی حجره‌های حوزه های علمیه بانوان و آقایان به نام شهدای روحانی نامگذاری شده است و از ۱ مهر یادواره‌های شهدا در تمام حوزه ها برگزار می شود با این عنوان که «هر حوزه علمیه یک حجت‌الاسلام سرایی، تاکید کرد: در ۱۴ حوزه از حوزه های علمیه استان یادمان شهدا یا خانه شهید ایجاد شده است، همچنین مدرسه علمیه امام خامنه ای (مدظله العالی) ارومیه نیز به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانی افتتاح می شود.

وی، ادامه داد: تهیه آلبوم تصاویر شهدا، تهیه نرم‌افزار زندگینامه جامع هر شهید، افتتاح ۵ ائلمان شهری، تعویض سنگ مزار شهدای روحانی و چاپ نشریه در ایام برگزاری کنگره از دیگر اقدامات ویژه این ایام است.

وی، بیان داشت: همچنین رونمایی از المان شهدای روحانی در محل پارک ائللرباغی ارومیه جزو برنامه‌های اصلی است که برای اجلاسیه در نظر گرفته‌ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، اذعان داشت: اجلاسیه شهدای روحانی آذربایجان‌غربی در روز ۷ آذرماه با حضور بیش از ۲ هزار نفر از مردم و خانواده شهدا و نیز جمعی از مسئولان از جمله مدیر حوزه های علمیه کشور، رئیس سازمان تبلیغات و علمای قم در حسینیه عاشقان ثارالله ارومیه برگزار می شود.

ارسال نظرات