معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
شعار امسال هفته کتاب "آینده روشن با خانواده کتابخوان" است که شعار به جایی است و وقتی فرزندان در خانواده شاهد مطالعه کتاب توسط والدین باشند، علاقه آنها به کتابخوانی نیز بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۷۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در جلسه صبح امروز تجلیل از فعالان عرصه نشرگفت: به جای اینکه روز به روز در این مسیر پیشرفت کنیم، وضعیتمان بدتر می‌شود و عوامل مختلفی بر این موضوع تاثیر می‌گذارد.

ابراهیم قاسمی با اشاره به اینکه خانواده‌ها بر روند کتابخوانی فرزندان تاثیر مستقیمی دارند، افزود: شعار امسال هفته کتاب "آینده روشن با خانواده کتابخوان" است که شعار به جایی است و وقتی فرزندان در خانواده شاهد مطالعه کتاب توسط والدین باشند، علاقه آنها به کتابخوانی نیز بیشتر خواهد شد.

وی از رابطه مستقیم کتابخوانی با توسعه یاد کرد و اظهار داشت: همه سعی ما باید این باشد که شاخص کتاب‌خوانی را در جامعه افزایش دهیم.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نظام آموزشی کشور را یکی از عوامل موثر بر افزایش کتابخوانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این نظام آموزشی اجازه مطالعه غیردرسی به دانش‌آموزان نمی‌دهد، حجم تکالیف درسی و رقابت‌ها کاذب در مدارس چنان زیاد شده که فرصت اندکی هم برای مطالعه غیردرسی باقی نمی‌گذارد.

وی این وضعیت را در دانشگاه‌های کشور نیز صادق دانسته و افزود: دانشجویان نیز برای رفع تکلیف فقط کتاب درسی می‌خوانند و در این امر عوامل مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی دخیل است و باید دید در خانواده‌ها به چه میزان به کتاب اهمیت داده می‌شود.

قاسمی با اشاره به پیشینه قوی ادبیات با حضور شاعرانی چون سعدی و مولوی در کشور، تاکید کرد: در حالی که امروزه باید ارتباط با گذشته فرهنگی خود را حفظ کنیم و آن را ادامه دهیم و پررنگ‌تر کنیم، ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم این راه را ادامه دهیم.

ارسال نظرات