سهم اشتغال بخش کشاورزی استان از میانگین کشوری بالاتر است، سهم اشتغال بخش صنعت استان، هم تراز با میانگین کشوری است اما سهم اشتغال بخش خدمات نسبت به میانگین کشوری نیازمند تقویت و رشد بیشتری می باشد.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۶۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد؛با اشاره به اینکه هموار کردن مسیر صادرات برای تولید کنندگان و صادر کنندگان، امری ضروری است، گفت: همواره باید به این نکته دقت داشت که اقتصاد و کسب و کار زمانی در کشور رونق می گیرد که بخش تولید متکی بر صادرات باشد.

اسداله درویش امیری افزود: بر اساس برنامه های توسعه ای تدوین شده استان و مطابق با برنامه ششم توسعه، محورهای توسعه استان، بخش صنعت و معدن، کشاورزی و سپس بخش خدمات است که در شرایط فعلی، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن 31.8 درصد، بخش کشاورزی 31.5 درصد و بخش خدمات 36.5 درصد می باشد.

وی اظهار داشت: سهم اشتغال بخش کشاورزی استان از میانگین کشوری بالاتر است، سهم اشتغال بخش صنعت استان، هم تراز با میانگین کشوری است اما سهم اشتغال بخش خدمات نسبت به میانگین کشوری نیازمند تقویت و رشد بیشتری می باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: اجرای 3 طرح مهم معدنی در استان برای سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی و شرکت ایمیدرو در دست پیگیری می باشد؛  طرح تولید آهک، آلومیت زاج کندی و احداث واحد فرآوری واحد تراورتن، 3 طرح حوزه معدنی استان است که در کنار 3 پهنه معدنی استان، در حال پیگیری بوده و در خصوص استخراج طلا در استان نیز، مذاکرات مناسبی با مسئولان مربوطه صورت گرفته است.

اسداله درویش امیری افزود: زنجان، جزء 5 استان برتر کشور در میزان وصول درآمدهای استانی است؛ به گونه ای که در 6 ماهه اول سالجاری، 359 میلیارد تومان از مجموع درآمد 731 میلیارد تومانی استان محقق شده است، البته لازم به ذکر می باشد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 322 میلیارد تومان، بوده است.

وی اظهار داشت: از سال 92 تا 96، سرجمع اعتبارات تخصیصی بخش عمرانی استان، 713 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که در همین مدت، تنها 2 هزار و 700 میلیارد تومان یارانه به مردم استان پرداخت شده است.

استاندار زنجان گفت: 15 دستگاه دولتی استان که مرتبط با بخش عمرانی هستند، 653 میلیارد تومان به پیمانکاران مربوطه بدهی دارند و بیشتر پیمانکاران با وجود عدم تخصیص اعتبارات عمرانی، به فعالیت اجرایی خود ادامه می دهند.

اسداله درویش امیری افزود: تاکنون یک هزار و 944 میلیارد تومان طی 5 سال اخیر به پیمانکاران استان از منابع ملی و استانی پرداخت شده است که در حوزه آب و ساخت سد در استان، 168 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی وجود دارد و برای تکمیل مجموع طرح های عمرانی در دست اجرای دستگاه های دولتی، به 3 هزار و 654 میلیارد تومان اعتبار به نرخ روز  و مطابق با نرخ تورم موجود، نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی نهادهای رسمی کشور، زنجان جزء 5 استان با جاذبه بالای کشور برای حضور سرمایه گذاران خارجی است، اظهار داشت: رتبه زنجان در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور 10 می باشد همچنین در سال گذشته، استان رتبه چهارم کشور در جذب سرمایه گذاری صنعتی را به دست آورد.

 

ارسال نظرات