وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از ابتدای وقوع زلزله به سرعت پای کار آمده و جانانه فعالیت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۴۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن جمعی از هموطنان در زلزله شمالغرب کشور اظهار کرد: از همه کسانی که مردانه و با مسؤولیت پای کار آمده و تلاش و زحمت کشیدند، تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در این منطقه موجب خلق صحنه‌های زیبایی شد، تصریح کرد: این همیاری، همدلی، همراهی و کمک موجب خلق جلوه‌های زیبا شد و امیدواریم همه پای کار بمانیم و اقدامی در راستای کاهش آلام مردم انجام دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ادامه داد: در هر صورت در ابتدای کار اقدامات مطلوبی انجام شد و دولت تصمیمات خوبی را برای حل مشکل هموطنان اندیشید و همه بخش‌های نیروهای مسلح خیلی سریع پای کار آمده و جانانه فعالیت کردند.

امیر حاتمی تبیین کرد: اقتصاد مقاومتی با توجه به تعریفی که مقام معظم رهبری از آن دارند، یعنی کاری کنیم که اقتصاد جمهوری اسلامی در مقابل فشار تحریم، محرومیت‌ و خصومت‌ها بتواند دوام آورده و رشد و تعالی کشور را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه ما ملتی هستیم که بهتر از هر چیزی تحریم‌ها را لمس کرده‌ایم و هرجا دشمن احساس کند که ما در آنجا احساس ضعف داریم، قطعاً در همان زمینه به کشور فشار خواهد آورد، متذکر شد: روز نخست انقلاب اسلامی دشمن حس کرد می‌تواند امنیت ما را مورد تهاجم قرار دهد، به دلیل اینکه حس کرد آن روز کشور در حوزه نظامی و دفاعی مشکل دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هدف صدام از حمله به ایران این بود که ضربه‌ای به کشور بزند که انقلاب را ساقط کند، افزود: صدام این احساس را داشت، چون در آن در بازه زمانی سپاه در حال شکل‌گیری بوده و ارتش نیز مشکلات بسیاری داشت.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه در آن بازه زمان تصمیم‌گیران کسانی بودند که این مسائل را درک نکرده و یا برخی نیز خیانت می‎‌کردند، یادآور شد: از این رو یک دفعه وقتی سربازی از 24 ماه به 10 ماه رسید، به علت آن بود که دو سوم یگان‌های ما تخلیه شد و دشمن چون متوجه این امر بود به کشور حمله کرد.

وی با اشاره به اینکه در آن بازه زمانی با ایستادگی همه ملت ایران و نیروهای مسلح توطئه دشمن برای حمله به ایران به نتیجه نرسید، افزود: از مدتی قبل دشمن حس کرده که اقتصاد کشور قابلیت تحت فشار قرار دادن است که البته با هوشمندی رهبر معظم انقلاب این نگاه دشمن شناسایی و برنامه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید، تبیین و اسرار قرار گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: امروز نیز باید بتوانیم اقتصاد را از وضعیتی که دشمن از آن تصور دارد و فکر می‌کند دربیاوریم و همانطور که دشمن قبلاً فکر می‌کرد، می‌تواند از نظر نظامی به کشور ضربه بزند، قطعاً امروز نیز بخش زیادی از آن غلط است، هرچند به قرائنی نیز می‌بینید، باید اقتصاد را مقاوم کنیم تا در مقابل فشارهای تحریم و تهدید بتواند پایدار بماند و زندگی مردم را به خوبی اداره کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در طرح کشور و استان زنجان حرکت‌های خوبی شکل گرفته است، گفت: اما این اقدامات با آن چیزی که باید باشدٰ قطعاً فاصله دارد.

امیر حاتمی افزود: باید در گام نخست بپذیریم که مشکلاتی داریم و اگر به این باور برسیم که مشکلاتی وجود دارد و دشمن می‌خواهد از این ناحیه به ریشه ما بزند و اصلاً اینطور نیست که بخواهد یک ضربه کوچک بزند و همه کاری که درباره بحث هسته‌ای ایجاد کرده و یا فشاری که در بحث قدرت دفاعی ایجاد می‌کند، برای این است که نتیجه آن را در تحریم بگیرند، خط دشمن کاملاً روشن است، چراکه برنامه‌های هسته‌ای و  قدرت دفاعی بهانه است.

ارسال نظرات