جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از افتتاح 69 پروژه محرومیت‌زدایی به همت سپاه روح‌الله در هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۷۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج شعار محوری این هفته را «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است و از نخستین روزهای پیروزی با توطئه‌های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو بوده است.

وی افزود: دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می كند كه در مقابل خطراتی كه آن را تهدید می كند به گونه ای منطقی و شیوه ای صحیح با آن خطر برخورد كرد لذا حضرت امام خمینی(ره) در 5 آذر سال 58 فرمان تشکیل نهاد انقلابی بسیج را صادر کردند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: هر کجا بسیج احساس کند که انقلاب در خطر است بی‌وقفه وارد میدان می‌شود و از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب در تمامی عرصه‌ها دفاع می‌کند.

پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روح‌الله در سطح استان مرکزی گفت: از سال گذشته براساس تاکیدات و فرمان ابلاغی مقام‌معظم رهبری مقرر شد تا یک‌هزار منطقه محروم توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی محرومیت‌زدایی شود که در این راستا در استان مرکزی 3 منطقه محروم شناسایی در شهرستان‌های شازند، خمین و خنداب شناسایی شد.

وی افزود: فعالیت‌های این قرارگاه می‌بایست اقدامات زودبازده و اثرگذار در مناطق محروم باشد. امسال هم این قرارگاه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی را در روستای «اسماعیل‌آباد کوچکلو» آغاز خواهد کرد تا غباز محرومیت را از چهره این مناطق بزداید.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به عناوین روزهای هفته بسیج تصریح کرد: هفته بسیج از 29 آبان‌ماه مصادف با اولین روز از ماه ربیع‌الاول آغاز می‌شود که عناوین این هفته به ترتیب " بسیج،اقتصاد مقاومتی و سازندگی"،" بسیج،محرومیت زدایی و خدمات رسانی"،" بسیج،اعتلای فرهنگی و اجتماعی"،" بسیج،اندیشه ورزی و تولید علم"،" مسجد محوری و ولایتمداری"،" دولت مقاومت و استکبارستیزی" و " جهاد کبیر و انقلاب اسلامی" نامگذاری شده است.

پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به برنامه‌های اجرایی در ایام هفته بسیج در سطح استان مرکزی گفت: 720 عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح نواحی استان مرکزی برگزار می‌شود که این برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، محرومیت‌زدایی، اقتصادی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار جمعی از نخبگان بسیجی با مقام معظم رهبری، برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان(شکوه مقاومت)، افتتاح طرح ملی «گشت‌های محله محور» با عنوان حماسه خدمت و مقاومت، برگزاری جشنواره‌های استانی «شعر مقاومت» و «نغمه‌های استقامت» بخشی از برنامه‌های این هفته است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تجلیل از نخبگان بسیجی در سطح نواحی، ویزیت رایگان عموم مردم در مراکز بهداشتی و درمانی در 5 آذرماه، ویزیت رایگان بسیجیان در طول هفته بسیج در مراکز درمانی سپاه، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم، عطرافشانی قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدا نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

سرهنگ گلشن‌زاده افتتاح 14 پروژه عمرانی در شهرستان‌های (تفرش، فراهان، خمین، ساوه، محلات و اراک)، افتتاح 69 پروژه محرومیت‌زدایی، برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، اعزام 20 تیم از اردوهای جهادی به مناطق محروم را از برنامه‌های اجرایی سپاه روح‌الله در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی دانست.

وی افزود: برگزاری یادوراه‌های شهدا روحانی و مدافع حرم، برگزاری صبحگاه مشترک دانش‌آموزی، برگزاری 15 یادوراه شهدا، 10 یادوراه «آبروی کوچه‌ها ، افتخار محله »، برگزاری 8 برنامه «یک مسجد، یک فرمانده، یک خاطره»، برگزاری 75 نشست روشنگری، برگزاری همایش رسانه‌ای، نشست فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج با فرمانده سپاه روح‌الله، میقات صالحین، تریبون آزاد فضای مجازی، طرح «پیوند آسمانی» در راستای تامین جهیزیه برای جوانان نیازمند، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی ویژه دختران و مادران، اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی، برگزاری همایش علمی تخصصی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات