نماینده ولی فقیه در استان :

شیعه و سنی در وقف با هم مشارکت کنند

نماینده ولی فقیه در استان گفت : شرایط برای وقف های مشترک توسط اهل سنت و تشیع فراهم شود
کد خبر: ۸۹۴۸۳۵۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبر گزاری بسیج از سیستان و بلوچستان آیت الله سلیمانی در مراسم دیدار مشترک با مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان که به مناسبت هفته وقف انجام شد اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در خصوص سنت حسنه وقف وجود دارد و علاقه اهل سنت به اجرای این فریضه از ویژگی‌های برجسته آن در استان است
وی افزود: وقف یکی از مشترکات دینی مسلمانان است که بایددر جامعه گسترش یابدتا بتواند تاثیر واقعی خود را در حل مسائل و مشکلات جوامع بگذارد
وی با اشاره به استقبال اهل سنت در انجام عمل وقف خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان ناظر براجرای صحیح فرآیند وقف در محل مورد نیازمی کند و خوشبختانه فرآیند وقف در استان تسهیل یافته و روان است
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نگاه جامعه اسلامی به وقف همانند نگاه به نماز و روزه است تصریح کرد: باید از واقفان تقدیر و مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته شود تا افراد از وقف استقبال کنند

مدیرکل اوقاف و خیریه استان نیز در این دیداراظهار داشت: در سال جاری ۸۷ مورد وقف به مساحت ۳۶ هزار و ۷۶۷ مترمربع با اعتبار ۱۶۸ میلیارد ریال توسط واقفان نیک اندیش استان وقف شده است.
حجت الاسلام تدینی افزود: واقفان شهر‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک اقدام به این میزان وقف کرده بودند.
وی تصریح کرد: بمنظور حراست از وقف‌هایی که انجام می‌شود کار صدور سند وقفی برای موقوفات انجام شد و در سال جاری برای ۵۵ موقوفه به متراژ ۱۵۸ هزار متر مربع سند صادر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همچنین ۴۷۶ مبلغ با هماهنگی ادارات اوقاف سطح استان به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند تا به ترویج وقف در بین مردم بپردازند.
حجت الااسلام تدینی با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان در بحث نیت موقوفه در استان انجام شده است، افزود: بمنظور ترویج فرهنگ قرآنی مسابقات قرآنی در استان برگزار کردیم که حدود ۲۰۰۰ نفر در ۱۲ رشته در مسابقات قرآنی استان حضور یافتند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر آن‌ها دانشجو بوده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۹ شهرستان سطح استان زیر نظر ۶۰ مربی قرآن در طرح قاریان و حافظان قرآن تحت آموزش هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به میزبانی از زائران حسینی پاکستانی در استان گفت: در حین ورود زائران پاکستانی تمامی حسینیه ها، مدارس، مساجد و اماکن ورزشی در آماده باش کامل بودند.
وی افزود:
از نظر تامین تامین امنیت نیز زیرساخت‌ها فراهم بود و در این مدت هیچ مشکلی نداشت
همچنین در زائر سرای امام رضا (ع) ۶ هزار نفر را اسکان دادیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار