سپاه ناحیه عشایری با دعوت از مسئولان شهرستان و شهر اقدام به تشکیل جلسه با موضوع ساماندهی یادمان شهدای گمنام اصلاندوز و برگزاری یادواره ۱۶۸ شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل کرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۲۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، جلسه تعامل و هماهنگی برگزاری یادواره ۱۶۸ شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل و ساماندهی یادمان شهدای گمنام اصلاندوز امروز با حضور امام جمعه اصلاندوز،بخشدار،فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری،رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس اداره امور عشایری شهرستان پارس آباد،سرپرست شهرداری،رییس شورای شهر و جمعی از روحانیون از سوی سپاه ناحیه عشایری در محل دفتر امام جمعه اصلاندوز برگزار شد.

 

"حسین حسین زاده" فرمانده سپاه ناحیه عشایری اردبیل(اصلاندوز) در این جلسه با بیان اینکه بلاتکلیفی احداث یادمان شهدای گمنام شایسته شهدا نیست افزود:جلسه ای که امروز تشکیل شده بخاطر ساماندهی پروژه یادمان است که امیداریم هر چه سریعتر شاهد اتمام عملیات یادمان شهدای گمنام باشیم.

 

وی با بیان اینکه ارزش گذاری به مقام شامخ شهدا باید جزو وظایف و اولویت های تک تک ما مسئولان باشد افزود:با توجه به مرزی بودن منطقه نیاز است توجه خاصی به اماکن معنوی از جمله یادمان شهدا بشود.

 

فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره ۱۶۸ شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل گفت:این مراسم امسال بعد از گرامیداشت هفته بسیج با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و بسیجیان و عشایر غیور با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

 

حسین زاده همچنین با اشاره به تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر در دوران دفاع مقدس نیز گفت:آمادگی داریم تا در این زمینه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همکاری و مشارکت داشته باشیم.

 

وی همچنین بر لزوم رسیدگی و توجه به نیازها و مشکلات عشایر منطقه تاکید کرد و گفت:نقش عشایر در تمامی عرصه های مختلف نظام چشمگیر و بی نظیر است لذا وطیفه داریم در راستای رفع مشکلات این قشر زحمتکش جامعه بسیار تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر و درگذشتگان حادثه زلزله استان کرمانشاه،با اشاره به ایستادگی و مقاومت عشایر اصلاندوز مغان در دوران جنگ ایران و روس گفت: تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر در دوران دفاع مقدس اقدام با ارزش و مناسب است که امیدواریم در این برنامه نقش عشایر در دورانهای مختلف بخوبی به منصه ظهور برسد.

 

وی هدف از برگزاری یادواره ۱۶۸ شهید بسیج عشایری را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین عشایر و اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان دانست و گفت:امیدواریم این یادواره باشکوهتر از سالهای گذشته که به همت سپاه ناحیه عشایری برگزار می شود بنحو احسن اجرا شود.

 

امام جمعه اصلاندوز با گلایه مندی از عدم حضور مدیر کل امور عشایری استان اردبیل در جلسه و برنامه مسابقات تیراندازی بسیجیان عشایر کشور گفت:بخشدار اصلاندوز علت حضور نیافتن وی در منطقه را از استاندار اردبیل پیگیر باشد.

 

حجت الاسلام اسدزاده همچنین با اشاره به بلاتکلیفی احداث یادمان شهدای گمنام اصلاندوز از مسئولان بخصوص مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خواست در راستای برخورداری مردم مرزنشین اصلاندوز بطور جدی و عملی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار دهند.

 

سیدعباس مینایی بخشدار اصلاندوز نیز با بیان اینکه برای تداوم پروژه یادمان شهدای گمنام علاوه بر اعتبارات شهرستانی و بخش از اعتبارات استانی و پتانسیل سپاه می توانیم استفاده کنیم افزود:شهرداری و شورای شهر می تواند نسبت به ایجاد فضای سبز و پارک در یادمان اقدام کند که هم جنبه اوقات فراغت از جنس معنوی و روحانی پیدا کند و هم از غربت خارج شود.

 

وی با اشاره به نقش عشایر در دوران دفاع مقدس نیز گفت:عشایر در انقلاب و بعد از انقلاب نقش بسیار زیادی داشتند تا آنجا که در دوران فاع مقدس با جان و مال خود به کشور خدمت کردند و امروزه نیز خدمت این قشر زحمتکش در راستای توسعه کشور ادامه دارد.

 

بخشدار اصلاندوز همچنین برگزاری یادواره ۱۶۸شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل را مایه فخر و مباهات برای بخش دانست و گفت:در راستای برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم همه ما وظیفه داریم مراسمی در خور شان شهدا برگزار کنیم.

 

علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در این جلسه گزارشی از یادمان های شهدای گمنام در سطح استان اردبیل ارائه داد و گفت:برای احداث یادمان شهدای گمنام حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته شده که تنها ۳۰ درصد آن برای اجرای ستون و شناژ یادمان هزینه شده است.

 

وی، نبود اعتبار لازم را علت توقف پروژه یادمان عنوان کرد و گفت:برای این منظور جلسه ای با بخشدار،شهردار و شورای شهر تشکیل خواهیم داد که امیدواریم این جلسه منجر به رفع مشکل اعتبار یادمان باشد.

 

مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه از آغاز تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر در دوران دفاع مقدس در اصلاندوز خبر داد و گفت:در این راستا در سه بخش فرهنگی،ورزشی و هنری کمیته ها تشکیل می شود که بیستم اردیبهشت سال ۹۷ شاهد رونمایی این کتاب خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات