مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از 41 هزار قلم کالا برای اهدا به زلزله زدگان غرب کشور در استان جمع آوری شده است
کد خبر: ۸۹۴۸۲۸۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
رسول راشکی در حاشیه نشست ساماندهی کمک‌های مردمی سیستان و بلوچستان برای ارسال به مناطق زلزله زده با حضور جامعه اصناف و بازاریان استان در دفتر امام جمعه زاهدان به خبرنگار بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کالا‌های آماده ارسال از استان برای زلزله زدگان فعلا شامل ۵۱۲ تخته پتو، ۴۰ هزار قوطی کنسروجات، ۲۰۰ شل آب معدنی، ۲۰۰ قوطی شیرخشک و ۲۰۰ عدد شیشه شیر در کنار مقداری لوازم بهداشتی است.
وی افزود: در نشست امروز پیرامون ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سیستان و بلوچستان به زلزله زدگان کرمانشاه تبادل نظرات خوبی انجام شد و تمام شرکت کنندگان به طور مشترک نظرشان به ارسال کمک‌هایی در حد بسیار عالی برای زلزله زدگان غرب کشور بود.
وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد جامعه اصناف و بازاریان سیستان و بلوچستان کمک‌های نقدی خود را به حساب ۹۹۹۹۹ سازمان هلال احمر کشور واریز کنند.
وی اظهار داشت: اصناف و بازاریان استان کالا‌های غیر نقدی خود در قالب خرما، پتو و لوازم بهداشتی را برای ارسال به زلزله زدگان غرب کشور می‌توانند به جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تحویل دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه محصول مهم این منطقه خرماست سعی داریم بیشترین سطح کمک‌های استان به این محصول اختصاص یابد.
راشکی افزود: کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان حقوق یک روز خود به مبلغ ۵۰ میلیون ریال را برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اهدا کردند و ادارات مختلف نیز قول‌هایی برای اهدای کمک‌های نقدی دادند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷.۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای ۹.۳۳ کیلومتری زمین استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و تاکنون بیش از ۲۵۰ پس لرزه با قدرت سه ریشتر به بالا در این منطقه ثبت شده است.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان‌ها و خسارت‌های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون ۴۳۲ کشته و ۹ هزار و ۳۸۸ مصدوم داشته است، این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد
ارسال نظرات