فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه137عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در سراسر این استان برگزار می شود اظهارداشت: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های سپاه در استان است،و در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته ۵۰۰ عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در طول هفته بسیج در استان افتتاح می شود
کد خبر: ۸۹۴۸۲۷۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از سیستان و بلوچستان فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در راستای تشریح برنامه های گرامی داشت هفته بسیج در مهمانسرای سپاه سلمان در شهرستان زاهدان برگزار شد با بیان اینکه137 عنوان ویژه برنامه به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد گفت: به جهت این که توجه ویژه به عرصه های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از اولویت‌های سپاه در استان است، در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته ۵۰۰ عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در طول هفته درسطح استان افتتاح می‌شود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی گفت: بسیج مظهر مردم سالاری دینی، شعار امسال هفته بسیج در سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد:هفته بسیج در سال جاری از 28 آبان ماه در سراسر استان آغاز وتا 5 آذرماه ادامه خواهد داشت که ویژه برنامه هایی در سطح حوزه ها،پایگاهها ی مقاومت بسیج ومساجد ومحلات اجرا می شود.
وی با اشاره به این مطلب که امروزه بسیج فراتر از مرزها ودر لبنان ،سوریه وعراق نقش آفرینی می کند افزود: بسیج متعلق به حزب وجناح خواصی نیست بلکه این نهاد مقدس متعلق به انقلاب وهمه مردم است.

معروفی با تاکید بر اهمیت فعالیت نیروهای بسیجی در زمینه دفاعی، گفت: حوزه دفاعی بسیج در استان ما در سال‌های اخیر در پی برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد تقویت شده و امروز بسیج استان به قدرتی افتخارآمیز تبدیل شده است.
معروفی اظهارداشت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ بسیج هستیم زیرا این فرهنگ تا کنون همه ی گره ها را از مسیر انقلاب برداشته است.
سردار معروفی گفت: بسیج از مردم و برای مردم است و همه ی اقوام، مذاهب و گروههای سیاسی که دلباخته انقلاب و ولایت فقیه هستند در بسیج جای دارند.
وی افزود: بسیج در حقیقت ارگان نظامی نیست بلکه یک فرهنگ برگرفته از وحی است.
وی تصریح کرد: بسیج محل پرورش و تربیت انسانهای شایسته است.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد اختلاف قومی و مذهبی از مهمترین برنامه‌های دشمنان نظام برای ایجاد تنش در کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان است، خاطرنشان کرد: دشمن به شدت روی حوزه اختلاف‌افکنی تمرکز کرده و در همین راستا هدف‌گذاری ما در سپاه استان تقویت وحدت، تقریب و انسجام در جامعه است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 77 هزار نفر در این استان جذب بسیج عادی و 31 هزار نفر نیز جذب بسیج فعال شده اند.
این مسئول با اشاره به این مطلب که طی یک سال گذشته 461برنامه در عرصه های مختلف فرهنگی،اقتصاد مقاومتی،محرومیت زدایی اجرا شده است تصریح کرد:همچنین سه قرارگاه در حوزه بسیج و سپاه از هفته بسیج پارسال تا کنون در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
سردار معروفی با اشاره به فعالیت 5هزار و 307 حلقه بسیج در سیستان و بلوچستان از پارسال تا کنون که کیفی سازی شده اند بیان کرد: 32 یادواره شهدا از هفته بسیج سال قبل تا کنون در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
وی تصریح کرد: 50 سوله ورزشی صالحین برای اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی برای استفاده عموم مردم تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات رسانی به زوار پاکستانی گفت: 34 هزار نفر از زائران پاکستانی عتبات عالیات از خدمات سپاه پاسداران با تشکیل جبهه مردمی و همکاری آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه بهره مند شدند.
سردار معروفی اظهار داشت: تمام اتوبوس های جوان سیر متعلق به سپاه پاسداران در اختیار زوار پاکستانی برای انتقال آنان به مرزهای شلمچه قرار گرفت.
وی همچنین گفت: 10 هزار نفر از دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی اعزام شدند.

سردار حسین معروفی اظهار داشت:محرومیت‌زدایی و کمک به راه‌اندازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم بسیج استان است و در این راستا با قطب‌بندی شهرستانی تلاش داریم تا گروه‌های جهادی استانی را برای راه‌اندازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ساماندهی کنیم.

معروفی ادامه داد: قرارگاه "پیشرفت و آبادانی" یکی از این قرارگاه‌ها است که با محوریت پژوهشکده اقتصاد مقاومتی "شهید علی یزدانی" بسیج دانشجویی در استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است و با وجود آنکه مدت کوتاهی از راه‌اندازی آن می‌گذرد تاکنون دستاوردهای خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته است.

وی اضافه کرد: قرارگاه "محرومیت‌زدایی" دومین قرارگاه است که با محوریت بسیج سازندگی در استان راه‌اندازی شده و سومین قرارگاه، قرارگاه "جواد الائمه(ع)" است که با هدف کمک به برطرف کردن آسیب‌هایی اجتماعی در حوزه اشتغال سلامت در استان فعال شده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور و توجه ویژه سپاه سیستان و بلوچستان به اعزام اقشار مختلف مردم استان به این اردوی معرفتی و بصیرتی، گفت: در مدت یک سال اخیر بیش از 10 هزار نفر از مردم استان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند

معروفی به برنامه‌ریزی سپاه سلمان جهت برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این کنگره بزرگ و مهم بهمن‌ماه امسال برگزار شود که برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در جریان برگزاری کنگره اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت از تعداد137عنوان برنامه 11 عنوان برنامه قبل از هفته بسیج و 126 عنوان دیگر در طول هفته بسیج برگزار می شود.
سردار معروفی افزود: افتتاح 160 طرح اقتصاد مقاومتی و 500 طرح محرومیت زدایی از طرح هایی است که در این هفته به بهره برداری می رسد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا ، برنامه گشت محله محور در 5 آذر ، اعزام 1000 نفر در قالب گروه های جهادی ، برگزاری مسابقات فرهنگی – ورزشی و دیدار با ائمه جمعه از مهم‌ترین برنامه های هفته بسیج در استان است.



ارسال نظرات