یک کار هنری تمام سفال در ورودی اصلی سالن همایش مجموعه تالارهای احسان کرمان توسط یک بانوی هنرمند طی سه ماه کار شده که محوریت این اثر هنری با تصویری معنا دار از سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۴۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  غلامرضا سرایداری، مدیرعامل بنیاد توسعه موقوفات استان کرمانگفت: یک کار هنری تمام سفال در ورودی اصلی سالن همایش تالارهای احسان توسط یک بانوی هنرمند طی سه ماه کار شده که یادآور دوران دفاع مقدس و اشاره به دفاع از حرم دارد.

 

وی افزود: تیپ ثارالله که پس از عملیات بیت المقدس تبدیل به لشکر 41 ثارالله شد؛ اولین تیپ از رزمندگان بود که به خرمشهر رسید و پس از آزادسازی آن، پرچم «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بر فراز مسجد جامع خرمشهر{توسط شهید ناصر فولادی} برافراشت.

 

سرایداری با اشاره به اینکه در این کار هنری، تصویری از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان نمادی از استقامت مردم استان کرمان و با تأکید بر نقش ایشان در دوران دفاع مقدس کار شده، افزود: ما در این کار به عمد از واژه «تیپ ثارالله» به جای لشکر استفاده کردیم.

 

وی اظهار داشت: در این تصویر، سردار حاج قاسم سلیمانی پس از فتح خرمشهر با پرچم «یاثارالله» در حال حرکت به سمت دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها است{نشانه اینکه دفاع ادامه دارد}

 

گفتنی است،  احداث مجموعه بزرگ تالارهای احسان که از سال 93 به همت بنیاد توسعه موقوفات استان کرمان آغاز شده، تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال نظرات