مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جنگ شاهزاده ها، بن بست در جنگ یمن و از دست دادن نفوذ در مناطق راهبردی مانند عراق، سوریه و لبنان، آل سعود را به هم ریخته و مستاصل کرده است به گونه ای که امروز رفتار های این دولت کودکانه و غیرمنطقی است.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۳۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سردار یدالله جوانی با اشاره به اینکه کارویژه دولت آل سعود طی دهه های اخیر در منطقه غرب آسیا، بحران آفرینی و ایجاد مشکل برای ملت های منطقه بود، گفت: این بحران آفرینی ها خسارات زیادی به ملت ها و کشورهای منطقه وارد کرده است اما خوشبختانه آل سعود به اهداف مدنظر خود نرسیده و با شکست های راهبردی مواجه شده است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز کرد: دولت آل سعود مجری سیاست های آمریکا در منطقه است و آمریکایی ها برای اینکه بتوانند سلطه خود را در منطقه حفظ و تثبیت کنند، به کارویژه های اینچنینی از سوی رژیم سعودی نیازمند هستند و سعوی ها به دلیل اینکه از استحکام درونی برخوردار نیستند، به پشتوانه خارجی و حمایت بیرونی نیاز دارند.

 

وی تاکید کرد: البته یکی از اهداف آمریکایی ها در تعامل با آل سعود در جمله ترامپ خلاصه می شود که عربستان مانند گاو شیرده ای است که باید شیر آن را دوشید.

 

سردار جوانی با اشاره به توطئه های مختلف عربستان سعودی در منطقه طی دهه های اخیر اظهار داشت: در جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران دست سعودی ها درکار بود؛ در لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان، جنگ های رژیم صهیونیستی در لبنان و کشتار در غزه نیز همراهی عربستان مشهود است.

 

وی افزود: در بحران های اخیر و گروه های تکفیری می بینیم عربستان یکی از ارکان پشت صحنه برای جنگ های نیابتی است و همچنین شاهد تجاوز آشکارعربستان به ملت مظلوم یمن وجنایت آفرینی آل سعود هستیم که در این اقدامات عربستان، منافع مستقیم به جیب آمریکا و صهیونیست ها رفته و خسارت آن برای ملت های منطقه و مسلمانان است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اذعان داشت: نکته مهم بسیار حائز اهمیت این است که به رغم سرمایه گذاری ها،  مداخله ها و توطئه هایی که سعودی ها در طی سال های گذشته در منطقه داشتند، به اهداف خود نرسیدند و امروزه در نوعی بن بست قراردارند.

 

وی تصریح کرد: جنگ شاهزاده ها، بن بست در جنگ یمن و از دست دادن نفوذ در مناطق راهبردی مانند عراق، سوریه و لبنان، آل سعود را به هم ریخته و مستاصل کرده است به گونه ای که امروز رفتار های این دولت کودکانه و غیرمنطقی است.

 

سردار جوانی درخصوص دلیل رفتارهای غیرمنطقی آل سعود خاطرنشان کرد: این اقدامات مبتنی بر عصبانیت و بهم ریختگی و همچنین براوردهای اشتباه عربستان از تحولات منطقه است؛ قطعا تداوم حرکت آل سعود در چنین مسیر پراشتباهی، می تواند آنها را با شکست بیشتری روبه رو کند و نظام سعودی با چنین روندی تداوم پیدا نمی کند ونمی تواند آینده ای در منطقه داشته باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات