معاون امداد آستان قدس رضوی:

گروه‌های جهادی دانشگاه رضوی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند

معاون آستان قدس رضوی گفت: افزون بر اعزام گروه‌های جهادی و خادم یار‌ها به مناطق زلزله‌زده، تیم‌های پزشکی دارالشفاء آستان قدس رضوی و گروه‌های جهادی دانشگاه رضوی نیز در حالت آماده باش قرار دارند.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۱۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه چند روزی از حادثه غم‌انگیز زلزله کرمانشاه می‌گذرد و تلاش‌ها برای خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان باقوت ادامه دارد، اظهار داشت: آستان قدس رضوی از ساعت‌های اولیه با راه‌اندازی اکیپ‌های جهادی در راستای خدمت‌رسانی به آسیب‌زدگان گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو اکیپ آشپزخانه‌ای به همت ستاد اربعین آستان قدس در قصر شیرین و شهرستان سرپل ذهاب دایر شده است، ابراز کرد: این آشپزخانه‌ها روزانه بیش از ۵۰ هزار غذای گرم تهیه و بین زلزله زدگان توزیع می‌کنند.

وی عنوان کرد: در ساعت اولیه وقوع زلزله ۲۴ نیسان و ۲ تریلی حاوی برنج، روغن، عدس، کنسرو، آب معدنی، کشمش، حلواشکری و کلوچه توسط ستاد اربعین آستان قدس رضوی بارگیری شده و به منطقه اصلی وقوع زلزله که همان سرپل ذهاب بوده اعزام شد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی افزود: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته ۱۰ دستگاه خودرو کمک‌های امدادی خیرین و مردم را که شامل مواد غذایی، آب معدنی، پتو، پوشاک و ... به منطقه ارسال و بین آسیب دیدگان توزیع شد.

خاکسار بیان کرد: به کمک خادمیاران رضوی و ستاد‌های مردمی اکیپ‌ها و کارگروه‌های جهادی تشکیل و در زمینه‌های سرکشی از بیماران، توزیع مواد غذایی، آواربرداری، آب رسانی و ... به آسیب دیدگاه خدمت رسانی می‌کنند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه هوا رو به سرودی می‌رود مردم آسیب دیده کرمانشاه به ویژه شهرستان پل ذهاب نیاز شدیدی به چادر و مواد غذایی دارند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تصریح کرد: حادثه زلزله کرمانشاه افزون بر سختی و رنج‌هایی که برای مردم کرمانشاه به دنبال داشت، آزمونی بزرگ برای سایر مردم کشور بود تا به یاری هموطنان خویش بشتابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم شریف ایران همواره در آزمون‌های الهی سربلند ظاهر شده و طی روز‌های گذشته نیز برای کمک به هموطنان زلزله زده خویش به خوبی عمل کردند.

خاکسار اظهار داشت: آستان قدس رضوی با تمام توان خویش برای کمک به حادثه دیدگان وارد میدان شده، زیرا براساس حکم تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر معظم انقلاب، خدمت به محرومان نیز در وظایف آستان لحاظ شده است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی بیان داشت: آستان قدس با ایجاد یک ساختار با هویت مردمی و داوطلبانه در عرصه کمک به نیازمندان حرکت می‌کند، زیرا اعتبارات مجموعه مردمی بوده و شامل وقف و نذورات است.

وی مطرح کرد: علاقه‌مندان و محبان حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) در سراسر جهان آرزومند خدمت در آستان مقدس امام هشتم هستند، امروز خدمت به زلزله زدگان کرمانشاه یا هر خدمتی که بتوان به محرومان در دفاتر استانی آستان قدس رضوی صورت داد قطعأ تحت لوای امام رئوف خواهد بود.

خاکسار عنوان داشت: در گذشته خدمت در آستان قدس رضوی راه و شیوه مشخصی داشت و این توفیق برای همگان فراهم نبود، اما امروز این ظرفیت برای همه مردم فراهم شده و سفره خدمت به امام رضا (ع) در سراسر کشور گسترده شده است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تأکید کرد: دفاتر استانی آستان قدس رضوی در تمام استان‌ها که هویت مردمی دارند، کمک‌های عموم مردم را جمع آوری و جهت رفع نیاز حادثه دیدگان به کرمانشاه ارسال می‌کند.

وی از انتقال آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی به قصر شیرین خبر داد و افزود: این آشپزخانه مرکزی که برای خدمت به زوار اربعین در مهران مستقر بود اکنون جهت خدمت به مردم مناطق آسیب دیده به قصرشیرین منتقل شده است.

خاکسار در پایان عنوان داشت: افزون بر اعزام گروه‌های جهادی و خادم یار‌ها به مناطق زلزله زده، تیم‌های پزشکی دارالشفاء آستان قدس رضوی و گروه‌های جهادی دانشگاه رضوی نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز به مناطق مورد نظر اعزام خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار