خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد

فرصت‌های طلایی برای پیشگیری از مرگ یک انسان با اهدای عضو

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: زمان طلاست زیرا تأخیر در تصمیم برای اهدای عضو فرد مرگ مغزی با مرگ قابل پیشگیری یک انسان برابر است.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۹۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، بهنام صانعی امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: قطع کامل و غیرقابل برگشت خون‌رسانی و عملکرد مغز را «مرگ مغزی» می‌گویند.

وی افزود: با توجه به اینکه ادامه حیات تمام اعضای بدن به جریان خون بستگی دارد، قطع خون‌رسانی باعث از بین رفتن سلول‌های مغز شده و بازگشت به حیات را غیرممکن می‌سازد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه گفت: از نظر علمی فرد مرگ مغزی، نوعی جسد (کاداور) بوده و امکان حیات مجدد برایش غیرممکن است و تاکنون در دنیا گزارش نشده است که حتی یک مرگ مغزی به حیات بازگشته باشد.

وی با اشاره به مرگ مغزی از منظر قانون بیان داشت: قانون استفاده از اعضای فرد مرگ مغزی را در جلسه روز چهارشنبه مورخ 1379/01/17 مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب گردید و آیین نامه اجرائی آن در مورخ 1381/2/25 در هیأت دولت مصوب و ابلاغ شد.

صانعی در خصوص نظر فقهای اسلام تصریح کرد: حضرت امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای، شبیری زنجانی و مظاهری از جمله فقهایی هستند که انجام اهدای عضو را از نظر اسلام جایز دانستند.

وی در پایان تأکید کرد: از نظر ما زمان طلاست زیرا تأخیر در تصمیم برای اهدای عضو فرد مرگ مغزی با مرگ قابل پیشگیری یک انسان برابر است.

ارسال نظرات