سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که قطعا اعضای غیر اوپک مشتاق هستند که به اوپک بپیوندند.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۳۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سهیل المزروعی گفت که قطعا اعضای غیر اوپک مشتاق هستند که به این گروه متشکل از ۱۴ عضو بپیوندند.

المزروعی در پاسخ به این که آیا کشورهای غیر اوپکی که درحال حاضر خود را ملتزم به کاهش تولیدات جهانی کرده‌اند می‌توانند درنهایت به اعضای رسمی این گروه تبدیل شوند یا خیر، گفت: مطمئنا تمایلاتی برای توسعه اوپک وجود دارد.

او در کنفرانس بین‌المللی سوخت ابوظبی (آدیپک) گفت: تلاش برای دوباره متوازن کردن بازار به تنهایی کار سختی است بنابراین من معتقدم عقل  و منطق حکم می‌کند که این گروه با هم بمانند... و حتی شاید (اوپک) توسعه یابد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای اوپک به دنبال رسیدن به توافق جمعی برای تمدید توافق فعلی کاهش صادرات خود به مدت ۹ ماه دیگر هستند. این می‌تواند باعث این شود که توافق بین اوپک، روسیه و ۹ کشور تولیدکننده نفت دیگر برای کاهش ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولیدات نفت خود، تا پایان سال آینده پابرجا باشد.

روز دوشنبه ژنرال محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، در اجلاس آدیپک بر التزام کشورهای اوپک و غیر اوپک به توافق کاهش تولید جهانی، تاکید کرد. او همچنین گفت انتظار دارد تمام ۲۴ کشور عضو اوپک و غیر اوپک در اجلاس پیش روی اوپک شرکت کنند.

تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک قرار است در ۳۰ نوامبر در وین دیدار کنند ا در مورد سیاست‌گذاری تولید نفت خود تصمیم‌گیری داشته باشند.

ارسال نظرات