خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای یک هزار و 700 برنامه طی هفته بسیج در استان همدان خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های هفته بسیج با شعار محوری «بسیج مظهر مردم سالاری» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۳۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

اجرای 1700برنامه طی هفته بسیج در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: امیداوریم طی این هفته بتوانیم رسالتی که بر دوش بسیج قرار گرفته برای مردم جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به اهداف و رسالت بسیج عنوان کرد: از بدو انقلاب اسلامی امام راحل با شناختی که از عوامل استکبار و دشمنان جهان اسلام داشت  در 5 آذر سال 58 راه اندازی تشکیل بسیج 20 میلیونی را اعلام کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان راه‌اندازی بسیج در جامعه را عنایت خدا در حق مردم و انقلاب اسلامی دانست و  بیان داشت: این مهم در ذهن امام راحل خطور شد تا با بهره گیری از ظرفیت و بستری که مردم ایران دارند ‌ای از آن را در سازمان بسیج سازماندهی کنیم و آمادگی مقابله با دشمنان اسلام را داشته باشیم.

وی از اجرای یک هزار و 700 برنامه طی هفته بسیج در استان همدان خبر داد و بیان داشت: امسال برنامه‌های هفته بسیج با شعار محوری «بسیج مظهر مردم سالاری» برگزار می‌شود.

سردار مجیدی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت شهرستان‌ها، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، همایش تجلیل از نخبگان بسیجی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری میقات صالحین و .. از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی طی هفته بسیج در استان همدان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه نشست خبری در مسجد جامع همدان گفت: با توجه به رویکرد جدید سازمان بسیج مستضعفین در مسجد محوری، برنامه های هفته بسیج با محوریت مساجد برگزار می شود و امروز نیز در برگزاری جلسه مسجد جامع را برای اینکه تجمعات انقلاب اسلامی  مردم همدان در این مسجد اغازشد انتخاب کردیم. 

* استمرار انقلاب اسلامی در گرو شروع فعالیت‌ها و حرکات از مساجد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص چرایی رویکرد جدید سازمان در مسجد محوری با بیان اینکه در صدر اسلام در زمان پیامبر(ص) چنانچه اقدامی صورت می گرفت از مسجد آغاز می‌شد، تاکید کرد: در زمان انقلاب تجمع و حضور افراد در مسجد زمینه را برای بروز انقلاب اسلامی فراهم کرد. 

وی راه اصلی  استمرار انقلاب اسلامی را در گرو شروع فعالیت‌ها و حرکات از مساجد دانست و اظهار کرد: هدف اصلی از مسجد محوری تربیت نیروی مومن انقلابی پای کار است.

سردار مجیدی به شناسایی 136 مسجد به عنوان پایه اصلی شروع کار برنامه‌های بسیج در مساجد اشاره و بیان کرد: در این مساجد که فعالیت‌های خوبی دارند باید در سه وعده نماز جماعت قرائت شود.

وی ادامه داد: همچنین برای دیگر مساجد استان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که برای کل مساجد استان به تعداد یک هزار و 800 مسجد با همکاری، هماهنگی و همفکری  دستگاه‌ها بتوانیم این مساجد را نیز فعال کنیم و از ظرفیت آنها در راستای تحقق اهداف بسیج بهره بگیریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه به پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اجرای طرح کرامت طی هفته بسیج اشاره و عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای  کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح کرامت با هدف شناسایی، کاهش و کنترل اعتیاد و شناسایی مردم با آسیب های مواد مخدر در دو شهرستان فلاورجان اصفهان و ملایر همدان به عنوان پایلوت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کرامت در نقاط تعیین شده از بهمن ماه سال گذشته به مدت دو سال آغاز شده است، گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی در کنار نیروهای دولتی اجرا می‌شود و ب وجود آنکه حرکات خوبی در شهرستان ملایر در اجرای طرح شکل گرفته اما  نتیجه به دست آمده مدنظر سپاه نیست.

* اجرای کامل طرح کرامت در ملایر نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار

سردار مجیدی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل طرح کرامت در ملایر  نیاز به 12 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: با توجه به هدف اصلی طرح برای ایجاد اشتغال و اجرای کامل طرح به اعتباراتی نیاز است که با  برگزاری جلسات با استاندار پیگیر تامین اعتبار هستیم.

وی در خصوص چرایی انتخاب شهرستان ملایر برای اجرای طرح در استان همدان اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت‌های لازم برای اجرایی کردن طرح را دارا است  که به خوبی قابل اجرا بود و تاکنون 13 محل پاک‌سازی شده و کمپ هایی فعال شده تا طرح به خوبی پیش رود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در اجرای طرح کرامت دستگاه‌های مختلف دولتی پای کار خواهند آمد، گفت: با این وجود مسئولیت اصلی کار بر عهده سپاه است و ما باید برانگیختگی را بالا برده و مشارکت مردمی را پای کار بیاوریم چراکه اگر مردم از طرح استقبال نکنند قطعا موفقیتی کسب نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح کرامت همایشی با عنوان «نه به اعتیاد» در ملایر برگزار شد، افزود: در این همایش 30 هزار نفر حضور یافتند که این نشان از استقبال مردم از اجرای طرح است.

*امدادرسانی سپاه انصارالحسین(ع) از ساعات اولیه زلزله در سرپل ذهاب

سردار مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از وقوع حادثه دلخراش زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: مرکزیت زلزله در منطقه ازگله و سر پل ذهاب حادث شد که در این  نوار مرزی نیروهای سپاه انصار الحسین(ع) در حال حفاظت بودند.

وی با بیان اینکه در اثر زلزله هیچ گونه آسیب جدی به نیروهای سپاه انصارالحسین(ع) مستقر در سر پل ذهاب وارد نشد، تصریح کرد: تنها تعدادی از نیروها جراحت اندکی داشتند که مداوا شدند و دو نفر نیز مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: نیروهای سپاه انصارالحسین(ع) که در سرپل ذهاب در حال خدمت بودند از همان ساعات اولیه وقوع زلزله برای کمک به زلزله زدگان شتافتند و با سازماندهی آنها توانسیتم کمک‌های بسیار خوبی را در همان شب برای آسیب دیدگان داشته باشیم.

وی به عزیمت جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) به منطقه زلزله زده کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: سردار فرجی با فرماندهان گردان‌ها به محل وقوع زلزله اعزام شدند تا از نزدیک صحنه حادثه را مدیریت کنند.

* ارسال 10 کامیون امکانات در روز نخست زلزله به کرمانشاه

سردار مجیدی به ارسال بسته‌های حمایتی سپاه انصارالحسین(ع) برای کمک به زلزله زدگان اشاره و تصریح کرد: در روز نخست 10 کامیون از امکانات مورد نیاز شامل چادر، پتو، زیست خواب و ... از مجموعه خود سپاه و تیپ به منطقه کرمانشاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه دیروز 35 دستگاه کامیون با امکانات کامل به منطقه زلزله زده ارسال شد، گفت: این محموله که از شهرستان های مختلف جمع‌آوری شده بود شامل آب معدنی، غذا، میوه و دیگر امکانات بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تاکنون 50 خودرو امکانات مختلف از استان همدان به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است، افزود:  تا پایان امشب تمام کمک‌ها و امکانات به منطقه زلزله زده کرمانشاه توسط سپاه انصارالحسین(ع) 85 کامیون خواهد بود.

وی با بیان اینکه در منطقه زلزله زده کرمانشاه با استفاده از تیم بسیج مهندسین سپاه انصارالحسین(ع) به دنبال ساخت و ساز خواهیم بود، تاکید کرد: در راستای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله چهار تیم پزشکی شامل هشت پزشک و تعدادی پرستار به روستاهای منطقه زلزله زده اعزام شدند.

*آغاز اجرای طرح «گشت‌های محله محور» در هفته بسیج

سردار مجیدی به ایجاد «گشت‌های محله محور» در راستای ایجاد امنیت اشاره و عنوان کرد: طرح ایجاد امنیت در سراسر کشور اجرا می‌شود اما خوشبختانه با توجه به اینکه در استان همدان به لحاظ دینداری مشکل امنیتی احساس  نمی‌شود اما در مسیر برخی حرکت‌ها بوده ضرورت اجرای طرح نمایان می شود.

وی با بیان اینکه «گشت محله محور» در محله‌های مختلف استان توسط پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود، تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت نیروهای خود را آماده کرده اند تا شب‌ها در کنار نیروی انتظامی کار گشت را انجام دهند و با بهره‌گیری از ظرفیت یکدیگر برنامه امنیت را شروع کنیم که این طرح در 5 آذر ماه به صورت تمرینی آغاز و به تدریج به تعداد نیروها اضافه خواهد شد.

* راه‌اندازی 80 صندوق قرض الحسنه مردمی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ساماندهی اردوهای جهادی خبر داد و بیان داشت: این ساماندهی در برای این است که همواره در طول سال از ظرفیت نیروهای متخصص پزشکی، کشاورزی، عمرانی، مهندسی و اقشار مختلف در شهرستان‌های استان و در راستای رفع محرومیت استفاده کنیم.

وی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌ها در طی هفته بسیج اشاره و یادآور شد: در این هفته با استفاده از ظرفیت‌های مردمی  80 صندوق در استان راه اندازی خواهد شد.

سردار مجیدی عنوان کرد: این صندوق‌ها صرفا برای اعطای تسهیلات نیست و با سیاستگذاری‌های به عمل آمده صندوق ها را در راستای اشتغال ساماندهی خواهیم کرد و شروع آن از مسجد خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات