مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان از جمع‌آوری و تهیه اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان یزد با هماهنگی نهاد‌های ذیربط خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۱۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، علی پور میرزایی مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در اولین ساعات در مناطق آسیب‌دیده و ارائه خدمات متنوع به مردم زلزله‌زده توسط آن‌ها تصریح کرد: بر اساس اعلام صورت گرفته نیاز اصلی آن چادر مسافرتی، لباس گرم، پتو، مواد غذایی، آب‌معدنی، دارو و وسایل بهداشتی است و از دو روز گذشته گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با نهاد‌های ذی‌ربط اقدام به تهیه و جمع‌آوری اقلام موردنیاز کردند.

وی پیرامون این موضوع اظهار داشت: پویش کرمانشاه جان ایران به‌منظور امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط گروه‌های جهادی و دبیرخانه بلایای طبیعی معاونت جهاد سازندگی سپاه راه‌اندازی شده است و علاوه بر کمک‌های غیر نقدی، هم‌وطنان می‌توانند با شماره‌گیری کد‌های *۷۸۸*۹۷*۹۸۷۹# و *۷۸۰*۸۸۸۸# و مراجعه به سایت hamebaham.org از این پویش حمایت مالی کنند.

مسئول قرارگاه جهادی شهید محمدخانی یزد خاطرنشان کرد: خیرین و مردم شریف استان می‌توانند اقلام ذکرشده به‌خصوص پتو و لباس‌های گرم را به پایگاه‌های بسیج دانشجویی سراسر استان تحویل دهند.

پور میرزایی اضافه کرد: همچنین شهروندان یزدی که قصد کمک غیر نقدی به هم‌وطنان خود در کرمانشاه رادارند می‌توانند آدرس و شماره تماس خود را به سامانه ۶۶۰۰۰۳۵۲۰۹ پیامک کنند تا اقلام آن‌ها درب منزل تحویل گرفته شود و توسط قرارگاه جهادی شهید محمدخانی به کرمانشاه فرستاده شود.

وی با اشاره به اینکه اولین گروه امدادی بسیج دانشجویی استان عصر امروز راهی کرمانشاه خواهد شد، بیان داشت: کمک‌های تهیه‌شده و جمع‌آوری‌شده نیز با این گروه امدادی به مناطق زلزله‌زده فرستاده خواهد شد.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان به سابقه دوساله حضور دانشجویان جهادگر یزدی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کرمانشاه و ارائه خدمات عمرانی و بهداشتی و درمانی توسط این دانشجویان بسیجی به مردم شریف آن مناطق اشاره کرد و بیان داشت: با پایان عملیات آواربرداری و با مشارکت معاونت سازندگی سپاه و گروه‌های جهادی با توجه به برودت هوا عملیات ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌زده آغاز خواهد شد که قرارگاه جهادی شهید محمدخانی نیز در این مهم مشارکت خواهد داشت.

لازم به ذکر است علاوه بر جمع‌آوری کمک‌ها در پایگاه‌های غرفه‌هایی توسط گروه‌های جهادی در سطح استان برپاشده است که محل‌های آن‌ها به شرح زیر است:

۱- میدان عالم، بلوار شهدای گمنام، ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد

۲_دانشگاه یزد (خوابگاه برادران (میدان فرهنگ) - پایگاه شهیدآوینی)

۳- اردکان، دانشگاه اردکان، غرفه نمایشگاه کتاب

۴- یزد، بلوار دانشجو، دانشگاه فرهنگیان، کریدور آموزشی

۵- دانشگاه علم و هنر نمازخانه صاحب‌الزمان دانشکده‌ی فنی (بلوار دانشجو) و نمازخانه‌ی دانشکده‌ی انسانی (بلوار شهدای گمنام)

۶- یزد، ابتدای بلوار بسیج-حسینیه ام الائمه (س)

۷- یزد، میدان ابوذر، بلوار شهید حاج حسن دشتی، کوچه ۲۰، جنب مسجد جامع نجف‌آباد- مرکز نیکوکاری

۸- یزد صفاییه پشت پارک آزادگان، دانشکده پرستاری، مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (روبروی ناباروری)

۹- سیلو، بلوار امیرکبیر، دانشگاه فرهنگ و هنر
ارسال نظرات