درآمد سالانه موقوفات کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵۰ میلیون تومان سال ۹۲ به ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان در سال جاری افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۰۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اعلامافزایش درآمد سالیانه موقوفات استان+فیلم این خبر گفت:۲۳ موقوفه در استان وجود دارد که در آمد سالانه آن‌ها از ۲۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تا پایان سال ۹۵ افزایش یافته است.
حجه الاسلام جنتی افزایش درآمد حاصله را ناشی از دریافت اجاره بها موقوفات استان برشمرد و افزود: درآمد موقوفات در جهت نیت‌های و وصایای واقفان در استان هزینه می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد میزان درآمد‌های موقوفات استان امسال نیز افزایش یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از در دست اجرا بودن موقوفه مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی خلیج فارس در ده طبقه شهر یاسوج خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع از ابتدای امسال با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان ساخته شده که هم اکنون بیش از ۱۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
حجه الاسلام جنتی میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح را هزار نفر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح میزان درآمد موقوفات استان از ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان در شرایط فعلی به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی از اجرای برنامه‌های مختلف در هفته وقف در استان خبر داد و گفت:تجلیل از واقفان و خادمان امامزاده‌ها و مساجد، نشست هم اندیشی با اصناف، نخبگان، مسئولان ارشد استان و همچنین نشست با بانوان خیر سلامت استان از جمله این برنامه‌ها است.
ارسال نظرات