برگزاری جشن گلریزان کتاب به مناسبت هفته کتاب در شهرستان طارم

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اقدام به برگزاری جشن گلریزان کتاب در مدرسه دخترانه شهید احمدی شهر آب‌بر کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۷۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کریم حیدری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم هدف از اجرای طرح گلریزان را احیای کتابخانه‌ها و قفسه‌های کتاب مدارس روستایی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم دانست که کتاب‌های جمع‌آوری شده نیز به کتابخانه‌ها و مدارس روستاها تحویل داده می‌شود.

در ادامه مراسم رحمانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم  گفت: مشارکت مردمی بیشترین تاثیر را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت و این اداره آمادگی همکاری با افراد علاقه‌مند در این خصوص را دارد و پذیرای ایده‌های نو شهروندان است.

حجت‌‌الاسلام صادقی‌پور، امام جمعه شهر آب‌بر نیز در رابطه با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی برای دانش‌آموزان اظهار داشت: کتاب همواره یکی از بهترین و شیرین‌ترین دوست‌های انسان است که با تکیه بر آن، اطلاعات و دانش بشری لحظه به لحظه بیشتر می‌شود و تمام تلاش مجموعه دولت و نظام بر این است که بتواند سرانه مطالعه را در کشور بالا برده و در نهایت کتاب را به سبد خانوار اضافه کند.

وی تحقق این امر را مستلزم نگاه ویژه  به آن دانست و گفت: امید روزی را داریم که ما هم در این زمینه با توجه به داشتن کتاب‌های ارزشمند از بزرگان خود، در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سپس در ادامه برنامه مسابقه‌ای با عنوان «کتاب بهترین دوست ما»  انجام شده که در این راستا تعداد ٥ جلد کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم  به برندگان این مسابقه اهداء گشت تا با این امر، مجموعه فرهنگی شهرستان توانسته باشد گامی در جهت مطالعه بیشتر و جذب دانش‌آموزان و جوانان به سمت کتاب و کتابخوانی بردارد.

گفتنی است، جشن گلریزان کتاب با حضور امام جمعه شهر آب‌بر، سرپرست اداره آموزش و پرورش، سرپرست شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر آّب‌بر، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سایر مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد، تعداد ١٥٠ جلد کتاب گلریزان شد.

 

ارسال نظرات