خبرهای داغ:
سازمان بسیج مستضعفین در آغاز هفته بسیج سال 96، روزشمار و برنامه های این سازمان در هفته بسیج که از دوشنبه 29 آبان آغاز می شود، منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۶۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار «بسیج زنان کشور»؛ هر ساله همزمان با آغاز هفته بسیج، سازمان بسیج مستضعفین برنامه هایی را متناسب با نام گذاری هر روز این هفته ارائه می کند و  پیش از هفته بسیج نیز اقداماتی را مدنظر دارد، از جمله تجدید میثاق بسیجیان با بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم حضرت امام خمینی(ره) انجام می شود و نشست خبری فرماندهان بسیج با رسانه های گروهی برگزار خواهد شد و به تابلوهای تبلیغاتی متناسب با هفته بسیج به روز رسانی می شود.

29 آبان ماه، روز «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» همایش طلایه داران سازندگی و تجلیل از فعالان برتر اقتصادی در 30 استان برگزار می شود، همچنین افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی و برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها و شهرستان ها  اجرا خواهد شد.

روز 30 آبان ماه به نام «بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی» نام گذاری شده است و در این روز همزمان بیش از هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند و 4 هزار طرح محرومیت زدایی بسیج در سطح کشور آغاز می شود.

ارائه مشاوره تخصصی اقشار بسیج در مناطق محروم و ویزیت رایگان مستضعفان در مطب پزشکان داوطلب عضو بسیج جامعه پزشکی همزمان با روز محرومیت زدایی صورت می گیرد.

1 آذر به نام «بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی» جشنواره مدرسه عشق و رونمایی از تولیدات هنری، جشنواره فضای مجازی بسیج و رونمایی از تولیدات فضای مجازی برگزار می شود و نشست شبکه های روشنگری با موضوع اعتلای فرهنگی و اجتماعی اجرا می گردد.

روز 2 آذرماه به نام «بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم» نام گذاری شده است و در این روز هم اندیشی بسیج حوزه و دانشگاه با نام حوزه ودانشگاه انقلابی صورت می گیرد و همایش جهادگران علم و فناری و گردهمایی سراسری دانشجویان بسیجی با عنوان «انقلابیون جوان» از برنامه های این روز است.

3 آذرماه همزمان با روز جمعه، به نام «بسیج، مسجد محوری وولایتمداری»، برگزاری دعای ندبه سراسری در کل کشور با حضور تمامی بسیجیان استان با محوریت هیئت رزمندگان اسلام، حضور سازمان یافته بسیجیان استان در میعادگاه های نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه فرماندهان سپاه استان و نواحی مقاومت با موضوع تبیین گزارش عملکرد بسیج و گزارش خدمات اجتماعی بسیج در این روز برگزار می شود.

همایش تبیین گفتمان مقاومت و بسیجیان جهان در روز 4 آذر و به نام «بسیج، دولت مقاومت وا ستکبار ستیزی» تعیین شده است.

در آخرین روز از هفته بسیج، در 5 آذرماه با نام «بسیج، جهاد کبیر و علم انقلابی» تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت اجرا می شود و گشت محله محور با نام حماسه خدمت وامنیت نیز آغاز می شود.

در طول هفته بسیج، نیز برنامه های سراسری مانند بازدید از خانواده شهدا، ت جدید میثاق و غبار روبی مزار پاک شهدا، برگزاری تریبون آزاد و بی تعارف مردم با بسیج و انتظار مردم از بسیج، راه اندازی ایستگاه مشاوره فضای مجازی در مراکز پرجمعیت شهر و ایجاد غرفه های خیابانی مخصوص اقشار بسیج جهت معرفی عملکرد قشر اجرا می شود.

ارسال نظرات