سردار غیب پرور در نشست خبری هفته بسیج:

بسیج متعلق به قشر خاصی نیست/خدمت به مردم سرلوحه کار بسیج است/بعد از این نشست،عازم کرمانشاه هستم

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیجی متمسک به ولایت است،گفت: ویژگی ولایتمداری در دیگر ویژگی های بسیجی، تلالو می کند و بسیج اختصاص به هیچ قشر خاصی ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۶۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری بسیج، نشست خبری سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی برای اعلام برنامه ها و فعالیت های متعدد و متنوع بسیجیان در زمینه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، علمی، هنری و...به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد.


سردار غیب پرور در این نشست خبری، ضمن تسلیت ایام آخر ماه صفر و حادثه غم انگیز زلزله در استان قهرمان و پهلوان پرور کرمانشاه که بیش از 400 نفر از هموطنانمان جان به جان آفرین تسلیم کردند، گفت: ضمن آرزوی صبوری و بردباری برای بازماندگان، این داغ بر دل یکایک ایرانیان نشسته و التیام دل های داغ دیده دعاست.


وی افزود: از تمام کسانی که از دقایق اول خیلی پر تلاش وارد شدند، تشکر میکنم؛ از دولتمردان، بسیجیان، ارتش قهرمان و پاسداران سبز پوش و تمام کسانی که از سراسر میهن اسلامی تقاضای اعزام داشتند، تشکر میکنم و خیلی ها هم منتظر هماهنگی نبودند و حرکت کردند و به مناطق زلزله زده رفتند.


سردار غیب پرور تاکید کرد: زلزله اخیر،غم بزرگی بود و یک جنب و جوش در کشور به راه افتاد که جای بسی امیدواری است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: واژه شجره طیبه، کلام حکیمانه ای است که امام راحل در مورد بسیج، آن را استفاده نمودند که در عمل هم ثابت شد، در عرصه های مختلف انقلاب، بسیج نقش بی بدلیلی داشت. در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن، آحاد بسیجیان پشت سر بزرگ بسیجی انقلاب حضرت امام خامنه ای بر میدان حاضر بوده و جان فشانی کردند.


وی ادامه داد: مردم ما به ابعاد جان فشانی های بسیجیان در دفاع مقدس آشنا هستند اما بسیج پس از جنگ تحمیلی هم مقتدرانه در عرصه های فرهنگی، علمی، سازندگی و اجتماعی هم حضور فعالی داشته است.


سردار غیب پرور با بیان اینکه بسیجی متمسک به ولایت است، تصریح کرد: ویژگی ولایتمداری در دیگر ویژگی های بسیجی، تلالو می کند؛بسیج اختصاص به هیچ قشر خاصی ندارد؛ اخیرا در یک اردوی جهادی که شخصا حضور پیدا کردم، دیدم که یک پزشک ارتشی به همراه همسر خود در حال خدمت خالصانه و گمنام به مردم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: نسل جوان ما ولایت را تضمین حیات انقلاب می داند و این بسیجی امروز ماست که قالبش را نسل جوان ما هستند که چندین میلیون بسیجی در قالب دانشجویی و دانش آموزی هستند و ما معتقدیم بسیج تا زمانی می تواند نقش آفرینی کند که به مردمی بودن خود باور داشته باشد.

 

وی افزود: باید به رویکرد مردمی بیشتر توجه کنیم و این رکن مردمی بودن را هدف اصلی قرار دهیم.

 

سردار غیب پرور با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارات در حوادث آینده باید به سمت محکم و ایمن‌سازی بناهایمان برویم، گفت: امسال ما در حالی هفته بسیج را آغاز می‌کنیم که ۳۸مین سالگرد تاسیس این شجره طیبه بوده و بسیج نقش بی بدیلی در صحنه های عملی انقلاب ایفا کرده است.

 

رییس سازمان بسیج مستضفعین با اشاره به اینکه همواره آحاد بسیجیان پشت سر بزرگ بسیجی نظام یعنی رهبر عظیم الشان انقلاب حرکت کرده اند، افزود:مردم با ابعاد مختلف جان فشانی بسیجیان در دفاع مقدس آگاه هستند و می‌دانند که بسیج در عرصه‌های مختلف ورود فعال و موفقی داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: بسیج مظهر مردم سالاری دینی است شعار محوری هفته بسیج امسال هم همین خواهد بود و اگر خدمت به مردم را باور داشت باشیم، شک نکنید که حیات انقلاب اسلامی تضمین شده است.

 

سردار غیب پرور گفت: در یک سال اخیر و دوره مدیریت جدید، به رویکرد مردم‌مداری توجه ویژه کردیم و خدمت به مردم به عنوان یک قاعده در برنامه های بسیج قرار دارد و ما اعتلا بسیج در عرصه‌های دفاع و فرهنگ و علم و خدمت رسانی را دنبال می‌کنیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همه آحاد ملت باید در موضوع دفاع سهم داشته باشند و امسال صدهزار نفر را در قالب ۴۳۰ گردان در ابعاد نظامی آموزش تکمیلی داده‌ایم که این موضوع به توانمندی‌های قبلی ما اضافه شده است.

 

وی افزود: اگر ما از فرهنگ دینی و انقلابی خود صیانت کنیم، در تداوم راه انقلاب نباید دچار شک شویم لذا دشمن هم فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و خساراتی هم دیده ایم و باید اقدام اساسی کنیم و ما این موضوع را در قالب‌های مختلف دنبال می‌کنیم که یکی از آنها موضوع راهیان نور است و اگر ما بتوانیم بوسیله راهیان نور فرهنگ فداکاری و ایثار و شهادت را برای مردم بازگو کنیم حتما مورد اقبال جوانان واقع خواهدشد.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه ما هنوز در حوزه دفاع مقدس یک کتاب جامع فاخر نداریم، افزود: البته ما راضی به چاپ هر کتاب دم دستی نیستیم و معتقدیم یک کتاب فاخر بهتر از صد کتاب بی‌خاصیت است.

 

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم قوی باشیم باید جامعه ای عالم و دانش‌مدار داشته باشیم چراکه جوامع بیسواد حتما مورد تحقیر دیگران قرار می‌گیرند و بحمدالله در بسیج چندین هزار جوان اهل علم و دانش فعالیت می‌کنند و ما در بسیج دور خود دیوار نمی‌کشیم و تعامل با بخش‌های مختلف دولت از جمله بخش های علمی همواره مورد توجه ما بوده است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه  کارهای فوق العاده ای در حوزه علمی بسیج شده است که فناوری آن شاید تنها در اختیار دو سه کشور باشد، تصریح کرد: در حوزه خدمات اجتماعی هم ما بعنوان بسیج نمی‌توان یک گوشه نشست و فقط نگاه کرد، بلکه  وظیفه داریم به رفع برخی مشکلات اجتماعی کمک کنیم.

 

وی با اشار به اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، ۳۲۵ محله را بعنوان پایلوت از بین ۱۸۷ شهر انتخاب کردیم و جلو رفتیم و مشاهده نمودیم که می توانیم در این حوزه کار کنیم، گفت: به فضل الهی، در سال آینده تعداد محلات را به هزار محله می رسانیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به افزایش آمار طلاق گفت: بسیج این معضل را هم پیگیری می کند و در دو جنبه آموزش و مشاوره های قبل از ازدواج و همچنین تلاش برای حل مشکلات بین زوجین ورود کرده است که در این بین، همیاری و همکاری دستگاه های مسئول را نیز می طلبد.

وی، گروهای جهادی را یکی از طلایی ترین دستاوردهای بسیج عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تا سال 1395 ما تعداد 6 هزار گروه جهادی دشاتیم و هم اکنون تعداد گروه‌های جهادی به 10هزار رسیده است و ۸۱۰ هزار جوان در قالب این اردوها به مناطق محروم رفتند و کارهای بزرگی کردند.

 

سردار غیب پرور تاکید کرد: البته تغییر مسیری در گروهای جهادی دادیم و هر گروه جهادی به مدت ۳ تا ۵ سال در یک منطقه خدمت خواهد کرد تا ارتباط مستمری بین آن منطقه و گروه های جهادی شکل بگیرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کشور ما امنیت خوبی دارد اما باید آن را ارتقا دهیم و سربازان ناجا بخوبی در این حوزه انجام وظیفه کرده‌اند و ما هم به کمک و یاری آنها می‌رویم، اظهار داشت: بنا داریم ایست‌های بازرسی را تقلیل دهیم و به گشت‌های محله‌ای تبدیل کنیم تا اگر کسی پارکینگ نداشت، دغدغه سرقت ماشین خود در خیابان را نداشته باشد.

 

وی اضافه کرد: در یک سال اخیر ۸ هزار تیم پزشکی و درمانی بسیج و ۱۲۰ بیمارستان در مناطق محروم و مرزی مستقر و ۷ میلیون نفر ویزیت رایگان شدند. در راهپیمایی اربعین هم پزشکان بسیجی به مردم خدمت رسانی می‌کردند.

 

سردار غیب پرور با بیان اینکه کار مهم دیگر ما، مسجد محوری است چراکه نهضت اسلامی از مساجد شروع و در آن استمرار یافت اما بعد از قبول قطعنامه و پایان جنگ غفلت عظیمی درخصوص مسجدها رخ داد، گفت: بسیج را باید هم محل عبادت و هم تعاملات و هم خدمات اجتماعی ببینیم که بسیج این موضوع را دنبال می‌کند.

 

وی گفت: اولویت دیگر بسیج،پرداختن به فضای مجازی است و شب گذشته با وزیر ارتباطات به توافقاتی رسیدیم و گفتیم که برای استفاده درست و قابل رشد از فضای مجازی برنامه داریم و نمی‌شود چشممان را روی آن ببندیم و ما برنامه‌های مفصلی برای ارتقای سواد فضای مجازی داریم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این نشست، درخصوص اقدامات بسیج برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: از همان لحظات اولیه زلزله، ستاد ویژه کمک رسانی با ریاست جانشین بسیج در منطقه مستقر شد و آنها منطقه به منطقه را سرکشی کردن و باید گفت که برنامه بسیج در مناطق زلزله‌زده، یک کار کوتاه مدت مثل امداد رسانی و‌کمک رسانی است اما کار دیگر با توجه به سرمای هوا، ساختن هرچه سریعتر منازل این افراد است.

 

سردار غیب پرور افزود: بنده بعد از این جلسه به منطقه غرب می‌روم و بنا بر این است که هر استان کار ساخت منازل چند منطقه را به عهده بگیرد و شب از طریق ویدیو کنفرانس با فرماندهان سپاه‌های استانی جلسه داریم و این موضوع ابلاغ خواهد شد و بنیاد تعاون بسیج تاکنون صدهزار بطری آب و قرص نان و 50هزار کنسرو و 2هزار تخته پتو و همچنین پتوهایی که در موکب‌های اربعین بوده و نیز ده هزار متر مربع موکت به مناطق زلزله زده فرستاده است.

 

وی خاطر نشان کرد: البته اخباری داریم که امکانات در آنجا خوب توزیع نمی‌شود و از مردم و مسئولین می‌خواهیم اجازه دهند این امکانات به دست اهلش برسد.

 

سردار غیب‌پرور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما دارای یک بسیج دانشجویی فعالی هستیم و امیدواریم با انتصابات جدید وزارت علوم و دانشگاه آزاد، این فعالیت‌ها بیشتر و بهتر هم بشود.

 

وی ادامه داد: در هفته بسیج هزار گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و ۴ هزار طرح خدمت رسانی نیز افتتاح خواهد شد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همایش جهادگران علم و فناوری در این هفته برگزار می‌شود، به برنامه دیدار با مراجع عظام تقلید در این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: سعی می کنیم در بسیج، گفتمان مقاومت و جهان اسلام تبیین شود.

 

غیب‌پرور افزود: روز ۵ آذر تجمع بزرگ بسیج است و همزمان طرح گشت‌های محله محور بسیج نیز آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت محترم است و این را بارها اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد:  وظیفه همه ما خدمت به مردم است و ملاحظات سیاسی نمی‌تواند مانع تعاملات خدمت رسانی به مردم شود. تا امروز هم یکی دو بار این موضوع را حضورا به آقای روحانی رئیس جمهور گفته و اعلام امادگی کرده‌ام.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برخی از تعاملات درخصوص ریزگردهای خوزستان و صنایع کوچک و کشاورزی و آبخیزداری و ارتباطات و فناوری بوده و به دوستانمان در دولت توصیه می‌کنیم از اقیانوس بیکران بسیج بهره ببرند.

 

وی تاکید کرد: نباید زیاد از اصطلاح «قشر خاکستری» استفاده کنیم و خودمان را جز خوبها بدانیم. بخش اعظمی از مردم انقلاب و ولایت را دوست دارند و ما هم نباید خط کشی کنیم.

 

سردار غیب پرور در خصوص چهارچوب گشت های مرزی بسیج گفت: بسیجیانی که در این گشت ها حضور می یابند، پس از انتخاب و تایید صلاحیت در دوره های آموزشی قرار می گیرند و کارکردشان حتما با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است به حریم خصوصی مردم ورود نخواهند داشت و صرفا برای ارتقای امنیت مردم فعال هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار لبنانی مبنی بر ادعای رسانه های سعودی در خصوص دخالت ایران در حملات موشکی یمن به عربستان اظهار داشت: سعودها باید باورشان بشود که بیداری اسلامی در تمام کشورهای اسلامی محقق شده و اینکه انگشت اتهام را به سمت کشوری نشانه بروند،مشکلی را حل نمی کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: مردم یمن مردم سلحشور و مقاومتی هستند، آنها استقلال خود را طلب کرده اند و این حق آنهاست و جمهوری اسلامی ایران نیز از جبهه مقاومت حمایت می کند و نه مداخله؛ با این حال عربستان سعودی به بن بست رسیده و به دروغ پردازی روی آورده است.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه بسیج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت است و این را بارها اعلام کرده‌ایم، گفت:  وظیفه همه ما خدمت به مردم است و ملاحظات سیاسی نمی‌تواند مانع تعاملات خدمت رسانی به مردم شود. تا امروز هم یکی دو بار این موضوع را حضورا به آقای روحانی رئیس جمهور گفته و اعلام امادگی کرده‌ام.

وی تصریح کرد: برخی از تعاملات درخصوص ریزگردهای خوزستان و صنایع کوچک و کشاورزی و آبخیزداری و ارتباطات و فناوری بوده و به دوستانمان در دولت توصیه می‌کنیم از اقیانوس بیکران بسیج بهره ببرند.

غیب‌پرور اضافه کرد: نباید زیاد از اصطلاح «قشر خاکستری» استفاده کنیم و خودمان را جز خوبها بدانیم. بخش اعظمی از مردم انقلاب و ولایت را دوست دارند و ما هم نباید خط کشی کنیم. از نظر ما همه مردم ایران بسیجی هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: به اعتقاد ما هر شخصی که نظام و رهبری را دوست داشته باشد و بخواهد آن را یاری کند، بسیجی است و بر همین اساس می گوییم که قالب جمعیت کشور بسیجی هستند.

 دولت از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده نکرده است.

سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه "با توجه به اينكه رهبر انقلاب بارها بر لزوم استفاده از ظرفيت بسيج در تحقق اقتصاد مقاومتي و همچنين بر نقش بسيج در مبارزه با نفوذ فرهنگي تاكيد كردند،آيا دولت و ديگر دستگاه ها از اين دو ظرفيت مهم بسيج يعني توان تحقق اقتصاد مقاومتي و مبارزه با نفوذ فرهنگي استفاده كرده اند؟" گفت: از ظرفیت بسیج درخصوص اقتصاد مقاومتی بخوبی استفاده نشده و امیدواریم از این ظرفیت بخوبی بهره برده شود و به همین خاطر در جلسات متعدد و مختلفی با مسئولین داشته ایم، در ایجاد این باور یک مقدار مشکل داریم.

وی ادامه داد: نمی خوام قاطع بگویم که هیچ ارتباط و امیدی نیست و این ارتباط هم به حدی نیست که ما به یک آستان اغنا برسیم. فضا خیلی زیاد است و فوق العاده است و می شود بیشتر از اینها کار کرد.

گفتنی است، دکتر اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در پایان این نشست خبری، از برگزاری جشنواره رسانه ای بسیج  در اواخر آذر ماه خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش های خبر، گزارش، یادداشت، تیترو... برگزار می شود.



ارسال نظرات
آخرین اخبار