مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: این نهاد به‌منظور حل مشکلات حقوقی اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه تفاهم‌نامه همکاری با کانون سردفتران و دفتر یاران استان آذربایجان شرقی امضا کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۵۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اعلام اینکه تفاهم‌نامه همکاری با کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان شرقی در هفت ماده و یک تبصره تنظیم‌شده است، افزود: طبق این تفاهم‌نامه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد  استان از پرداخت حق التحریر ثبت‌اسناد رسمی و گواهی امضا معاف شدند.                                                                                                               

وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار این تفاهم‌نامه یک سال بوده و در صورت توافق دو طرف قابل تمدید است، گفت: تلاش در جهت تشویق مددجویان به‌منظور ثبت رسمی اسناد، تشویق روحیه نیکوکاری در جامعه حقوقدانان و جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی ناشی از عدم ثبت رسمی اسناد برای مددجویان از اهداف این تفاهم‌نامه است.                                                       

کلامی بیان کرد: اطلاع‌رسانی به مددجویان جهت بهره‌مندی از معافیت پرداخت حق التحریر ثبت‌اسناد رسمی، معرفی مددجویان طی نامه رسمی به کانون سردفتران و دفتر یاران استان آذربایجان شرقی ازجمله تعهدات این نهاد در تفاهم‌نامه است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: ارائه خدمات ثبتی به افراد معرفی‌شده از سوی کمیته امداد و تعیین ضوابط نحوه انتخاب دفاتر و تقسیم اسناد معاضدتی و ارجاع اسناد موردنظر به دفاتر از مهم‌ترین تعهدات کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان شرقی طبق این تفاهم‌نامه است.                              

ارسال نظرات