مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت ۳۰ وقف جدید در این استان از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۲۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هموطنان در زلزله استان کرمانشاه، گفت: در سال جاری حدود ۳۰ وقف جدید با نیات متفاوت و متناسب با نیاز‌های روز جامعه در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۵۰ وقف با نیاز‌های متناسب روز جامعه از طرف واقفان خیر وقف شده است.
 
حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: همه ما باید در راستای سخنان مقام معظم رهبری که در مورد موقوفات فرمودند که عبارت از حفظ موقوفات جدید، ایجاد وقف‌های جدید و توسعه موقوفات جدید نهایت تلاش را انجام دهیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: انشالله تا پایان سال بتوانیم بیشتر از سال گذشته وقف‌های جدیدی در راستای نیاز‌های مورد نیاز از جمله کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و بیماران صعب العلاج و ... در جامعه جذب کنیم.

وی افزود: وقف‌های کردستان در سال‌های گذشته حدود ۹۰ درصد با نیات مسجد و کمتر با نیازمندی‌های استان بوده است.

وی با اشاره به موقوفات در استان افزود: در کل استان هزار و ۹۳۴ موقوفه داریم که از این تعداد ۷۹۰ موقوفه منفعتی و بقیه نیز انتفاعی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه اذعان کرد: وقف از تکثر اموال در دست ثروتمندان جلوگیری می‌کند، زیرا وقف در همه حوزه‌ها اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی تاثیرگذار است و حتی در شرایط تحریم می‌تواند جامعه را نجات دهد.

وی افزود: همه ما باید در راستای اجرای امینانه موقوفات تلاش کنیم و اجازه به هیچکس ندهیم که به موقوفات تعرض کنند.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به کمک‌های اوقاف به مردم زلزله زده کرمانشاه افزود: تاکنون از کردستان ۳۰ هزار بطری آب معدنی، ۱۶۰ کیسه برنج و ۱۰ کیسه چای و ۱۰ کیسه قند به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شده است انشالله بتوانیم کمک‌های بیشتری به مردم این استان ارسال کنیم.

  انتهای پیام/7727
ارسال نظرات