خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان خبر داد

اشباع ذخایر خون در همدان/ ذخایر خون استان همدان جوابگوی 10 استان

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه ذخایر خون در استان اشباع شده و بیش از حد است، تاکید کرد: در حال حاضر ذخایر ما جوابگوی 10 استان است، بنابراین از مردم تقاضامند هستیم به سازمان مراجعه نکنند.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۳۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

اشباع ذخایر خون در استان همدان/ ذخایر خون استان همدان جوابگوی 10 استانافشین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با ابراز تاسف از وقوع زلزله در کرمانشاه، در خصوص اقدامات انجام شده سازمان انتقال خون به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله از طریق سازمان هماهنگ شد که ما به عنوان استان معین کرمانشاه نسبت به تامین خون مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ذخایر خون استان همواره به حدی است که جوابگوی چند روز آینده باشد، گفت: با توجه به ذخایر خوبی که داشتیم طی تماس تلفنی به مسئولین استان کرمانشاه اعلام آمادگی کردیم که طی آن درخواست پلاسما، گلبول قرمز و کرایو را داشتند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از ارسال 90 واحد پلاسما، یک واحد کرایو و 30 واحد گلبول قرمز فشرده از گروه منفی به کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: در صورت درخواست آماده ارسال خون و فرآورده های خونی به مناطق زلزله زده هستیم.

وی به حضور یک هزار و 439 مراجعه کننده اهداء خون طی دیروز در استان در راستای اهداء خون به مردم زلزله زده اشاره و عنوان کرد:  با توجه به حجم بالای مراجعه کننده و اهداء کنندگان با برنامه‌ریزی صورت گرفته از افرادی که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده، گروه خونی آنها مشخص نبود و یا دارای شرایط خاص بودند اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی از مراجعه کنندگان کردیم تا در صورت نیاز با آنها تماس گرفته شود.

محمدی با بیان اینکه طی دیروز از یک هزار و 28 مراجعه کننده ثبت‌نام به عمل آمد و بانک اطلاعاتی از آنها تشکیل شد، گفت: مابقی مراجعه کنندگان پذیرش و یشتر از نیاز ما، خونگیری انجام شد.

وی با بیان اینکه ذخایر خون در استان اشباع شده و بیش از حد است، تاکید کرد: در حال حاضر ذخایر ما جوابگوی 10 استان است، بنابراین از مردم تقاضامند هستیم به سازمان مراجعه نکنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان  اضافه کرد: با وجود اشباع شدن ذخایر خون در همدان همچنان شاهد حضور مراجعه افراد برای اهدای خون هستیم، ما سعی کردیم این منابع را هدایت کنیم چراکه اگر قرار باشد همه مراجعه کنندگان را پذیرش کنیم  و خون اهدا کنند بعدا خون استفاده نخواهد شد و علاوه بر هدر رفتن منابع انسانی، منابع مالی نیز هدر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز 300 واحد خون اهداء شد، گفت: علاوه بر این  از کل مراجعین روز گذشته 325 نفر پذیرش و از آنها خون گرفته شد که خوشبختانه 140 نفر از آنها دارای گروه خونی منفی بودند و این قابل ملاحظه است چراکه در حالت عادی تنها 7 درصد جمعیت اهداء کنندگان دارای گروه خونی منفی هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط نگهداری، شرایط کارکنان و شرایط تجهیزات روز گذشته با خواهش و تمنا از مراجعه کنندگان تا ساعت 19 اقدام به پذیرش کردیم، یادآور شد: امروز پذیرش خون ادامه خواهد داشت ولی از مردم خواهشمندیم اهداء خون خود را به روزهای آتی موکول کنند چراکه در حال حاضر ذخایر خون اشباع شده و بیش از حد نیاز است.

محمدی با اشاره به حضور 750 مراجعه کننده از صبح امروز به سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: از این تعداد بخشی را که شرایط اهدای خون را دارند پذیرش خواهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات