رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه مطرح کرد؛

سرانه فضای مطالعه در تربت حیدریه هر ۱۰۰ نفر تنها یک متر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه گفت: در شرایطی که موضوع کتاب و کتابخوانی از اهمیت بالایی برای رشد و توسعه فرهنگی برخوردار است، اما سرانه فضای مطالعه در تربت حیدریه برای هر ۱۰۰ نفر تنها یک متر می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۲۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهدی اولیایی در جمع خبرنگاران تربت حیدریه اظهار داشت: با توجه به لزوم کتاب و کتابخوانی در جامعه متاسفانه از مجموع ۷ بابا کتابخانه در تربت حیدریه، در حال حاضر یکی از این کتابخانه‌ها که اجاره بهای آن توسط فرزندان خیر مرحوم علی اکبر عبداللهی تامین می‌شد، در آستانه تعطیل شدن قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: ۳۰ سال قبل مرحوم عبداللهی ملکی را در اختیار نهاد قرار داده بود که از چهار سال قبل ملک در طرح اجرای بافت فرسوده قرار گرفت و فرزندان مرحوم قول تامین اجاره مکان دیگری را به نهاد کتابخانه‌ها دادند.
 
اولیایی افزود: اما بتازگی فرزندان آن مرحوم بنا به دلایل موجهی اعلام داشتند تنها تا پایان مهلت قرارداد (اواسط دیماه امسال) قادر به پرداخت مبلغ اجاره بها هستند و اگر تا آن زمان نتوانیم خیر دیگری را جایگزین کنیم، این کتابخانه تعطیل خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان را افزون بر ۱۳۰ هزار جلد عنوان و اظهار کرد: بر این اساس و به نسبت جمعیت شهرستان، سهم هر نفر ۶ دهم جلد کتاب است.
 
اولیایی با بیان اینکه اکنون این مجموعه فرهنگی با ۱۶ نفر نیرو مشغول خدمت رسانی است، گفت: در ماه ۳۰۰ جلد کتاب به این نهاد اهدا و همین میزان نیز ما به کتابخانه‌های مدارس کتاب اهدا می‌کنیم.
 
وی شمار کنونی اعضای کتابخانه‌های عمومی در تربت حیدریه را هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: پارسال از محل نیم درصد درآمد‌های شهرداری مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بابت بدهی سال ۹۴ این نهاد دریافت کردیم که با کمی بیشتر از این مبلغ از محل منابع استانی اقدام به تجهیز کتابخانه‌ها و نیز رفع ریشه‌ای مشکلات سرمایشی و گرمایشی کردیم.
 
اولیایی اظهار کرد: البته شهرداری بابت بدهی یاد شده خود مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ هنوز مبلغ به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت نکرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها