معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو:
معادن زیرزمینی از اهمیت بالایی در کشور برخوردارند به طوریکه اخیرا در پی یک حفاری در فلات ایران، منبع سرشار از آهن کشف شده، که به اندازه کل ذخایر آهن کشور است.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۰۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان گفت: با همکاری سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تاکنون عملیات اکتشافی بالغ بر 7 هزار و 500 کیلومتر مربع در حوزه استان زنجان در حال اجراست.

 دکتر مهدی کرباسیان با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده یک تیم ویژه، ذخایر معدن زیرزمینی انگوران را بررسی خواهند کرد، افزود: کنسانتره معدن مهدی آباد نیز از اواخر سال آینده وارد بازار می شود.

وی اظهار داشت: معادن زیرزمینی از اهمیت بالایی در کشور برخوردارند به طوریکه اخیرا در پی یک حفاری در فلات ایران، منبع سرشار از آهن کشف شده، که به اندازه کل ذخایر آهن کشور است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: 6 درصد از تولید ناخالص کشور را معدن و صنایع معدنی شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد از صادرات کشور در حوزه معادن و صنایع معدنی است.عنوان کرد : تعداد کشورهای معدنی در سطح دنیا محدود بوده و بر اساس اکتشافات موجود، ایران پانزدهمین کشور معدنی دنیا محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد : در مجموع میزان صادرات حوزه معادن و صنایع معدنی طی هفت ماه گذشته از سال‌جاری از مجموع صادرات کشور، 5 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

کرباسیان با بیان اینکه در سال‌های 90 و 91 میزان صادرات در حوزه فولاد عدد بسیار محدودی بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان در حالی است که طی هفت ماهه امسال میزان صادرات در این حوزه بیش از 4 میلیون و 700 هزار تن بوده و بالغ بر 500 هزار تن از صادرات هفت ماه کشور شامل آهن اسفنجی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: هم اکنون نبود تکنولوژی و فناوری روز در حوزه معادن و صنایع معدنی از دیگر مشکلاتی است که در کشور وجود دارد.

اشتراک گذاری در فارس توییتر اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس نما اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در google+ اشتراک گذاری در telegram

ارسال نظرات