رئیس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان زنجان:
کارت‌هاي بانکي داراي اطلاعات مهمي است در حفظ و نگه داري آنها کوشا باشید و رمز عبورتان را به هيچ عنوان به ديگران ندهيد و در صورت ضرورت در اولین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۵۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غيرمجاز از حساب بانکی در زنجان خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن یک ضرورت است که متاسفانه برخی از شهروندان در این موضوع غفلت می‌کنند.

سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو افزود: درپي دريافت شکوائیه  مبني بر برداشت اينترنتي به مبلغ معلوم از حساب احدی از شهروندان، موضوع ضمن تشكيل پرونده، مزبور تا كشف و شناسايي و دستگيري عامل يا عاملين مربوط به بزه انجام شده در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وی اظهارداشت: با اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی گردید و با اخذ دستور قضایی متهم از سوی پلیس فتا جلب شد.

سرهنگ آدینه‌لو تصریح کرد: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هر گونه بزه ارتکابي می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوري شده از سوي کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم با پرسه زني در بانك‌ها از غفلت مراجعه كنندگان استفاده ‌نموده و با شناسايي اطلاعات حساب قربانیان‌، مدارك بانکی آنها را سرقت و بعد از اخذ رمز دوم به صورت غير مجاز و بدون رضايت شاكي اقدام به خريد اينترنتي و كارت شارژ می‌نمود.

 رئيس پليس فتا استان زنجان با بيان اينكه متهم به هويت معلوم به كلاهبرداري 2 ميليارد ريال از اين طريق در كل كشور اعتراف كرد، افزود: اين متهم جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شد.

وی با بیان اینکه دقت و هوشياري مهم‌ترين روش براي مهار و خنثي کردن طرح‌هاي کلاهبرداري است، گفت: از کاربران انتظار داريم به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

سرهنگ آدينه‌لو با هدف پيشگيري و جلوگيري از وقوع هرگونه جرايم اينترنتي به شهروندان توصيه کرد:کارت‌هاي بانکي داراي اطلاعات مهمي است در حفظ و نگه­داري آنها کوشا باشید و رمز عبورتان را به هيچ عنوان به ديگران ندهيد و در صورت ضرورت در اولین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

وی با بیان اینکه در هنگام خرید برای پرداخت بهای خرید خود عملیات بانکی را انجام دهید و رمر خود را برای فروشندگان اعلام نکنید، افزود: تغییر رمز به صورت دوره‌ای یک ضرورت است و رمز خود را از اعدای بگذارید که قبل حدس زدن نباشد.

به گفته سرهنگ آدینه لو شماره شناسنامه، تاریخ تولد، چهار رقم اول یا آخر کارت ملی از اعدای هستند که به راحتی قابل حدس زدن است.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، ان را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

 

ارسال نظرات