معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:
میزان شهرنشینی در شصت سال اخیر در استان بیش از ۵.۵برابر شده است که شاخص تغییرات این نسبت در تمام دوره ۵۵.۱درصد بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۴۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی دوره۶۰ساله۹۵_۱۳۳۵،جمعیت استان بیش از ۲/۷برابر شده است.

حسین امید مقدم با بیان اینکه متوسط رشد سالانه جمعیت طی این دوره ۱/۶۹درصد بوده است، افزود: در این مدت جمعیت شهری حدود ۱۵/۱برابر شده است و جمعیت روستایی تقریبا ثابت مانده است.

وی با توجه به اینکه آمارها برای برنامه‌ریزی‌ها به صورت عددی، توصیفی آماده می‌شود، اظهار داشت: سه شاخص کلان برای تبیین اقتصاد استان پیش‌بینی شده که شامل تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و نرخ تورم است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه تعداد خانوارهای استان در طی این بازه زمانی از ۸۴هزار خانوار به ۳۲۲هزار خانوار رسیده است خواند و تصریح کرد: طی این مدت تعداد خانوارهای شهری بیش از ۲۱.۱برابر و تعداد خانوارهای روستایی ۱.۴ برابر شده است.

امید مقدم گفت: تراکم جمعیت استان در فاصله بین سالهای ۹۵_۱۳۳۵بیش از ۲.۸برابر شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به میزان شهرنشینی در شصت سال اخیر خبر داد و افزود:میزان شهر نشینی در استان بیش از ۵.۵برابر شده است که شاخص تغییرات این نسبت در تمام دوره ۵۵.۱درصد بوده است.

امید مقدم با اشاره به اینکه جمعیت روستایی در سال ۱۳۳۵ قریب به ۳۳۹ هزار نفر بوده که در سال گذشته این جمعیت به ۳۴۶هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: علت افزایش جمعیت شهری و ثبات جمعیت روستایی افزایش مهاجرت اهالی روستا، تبدیل بسیاری از روستاها به شهر و گسترش محدوده شهرها است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان میزان شهرنشینی و تغییرات آن در سال گذشته را ۶۷.۳ درصد اعلام کرد و گفت: نسبت جنسی جمعیت استان در سال گذشته ۱۰۲می باشد که این رقم درسال ۴۵ درحدود ۱۰۷ بوده است.

وی به ترکیب سنی جمعیت استان طی دوره شصت ساله و تغییرات آن اشاره نمود و خاطرنشان کرد: روند نزولی سهم جمعیت کمتر از ۱۵ سال از سال ۶۵ شروع شد و در سال ۹۵ به ۲۳.۹۲درصد رسیده است.

ارسال نظرات