فرهنگ ‌سازی زندگی روستایی، زنده کردن سنت ‌های روستایی، احیای معیشت و فرهنگ روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی روستاها، از اهداف اصلی ایجاد محل دائمی برای برگزاری جشنواره روستا است.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۳۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به ‌عنوان متولی ایجاد محل دائمی جشنواره روستا، وارد عرصه شده و هزینه کرده است که تاکنون از محل اعتبارات عمرانی استان نیز مبلغ 900 میلیون تومان به این امر، اختصاص یافته و انتظار می رود روند توسعه این طرح با مشارکت بخش خصوصی، ادامه پیدا کند.

جواد رحمتی افزود: امسال و پس از برگزاری موفق جشنواره آش و در کمترین زمان ممکن، هماهنگی های لازم به منظور برگزاری اولین جشنواره روستا به‌ صورت استانی انجام شد و طی برگزاری این جشنواره، ایده‌ها و تجارب ارزشمندی از برگزاری آن به دست آمد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی بلند مدت و با توجه به تجارب کسب‌ شده، در آینده بتوان  جشنواره روستا را که یکی از پتانسیل‌های جذب گردشگر برای استان است، به‌ صورت کشوری برگزار کرد؛ به گونه ای که حتی برگزاری این جشنواره، می تواند در تقویم میراث فرهنگی استان و کشور قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: منطقه قره داغ واقع در جنوب شهر زنجان، برای ایجاد محل دائمی جشنواره روستا انتخاب شده است که این منطقه به‌ دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت و آزادراه و به‌ عنوان یکی از پیشانی ‌های شهر زنجان، قابلیت پذیرش بالایی از مسافران و گردشگران فرا استانی دارد و می‌تواند جاذبه مناسبی برای مسافران و توریست‌ ها باشد.

جواد رحمتی افزود: تامین زیر ساخت‌های اساسی به ‌ویژه آب برای منطقه قره داغ بسیار اهمیت دارد؛ در این خصوص و با هماهنگی سازمان آب و فاضلاب استان، مقرر شده امکان انتقال آب به این منطقه فراهم شود.

وی اظهار داشت: فرهنگ ‌سازی زندگی روستایی، زنده کردن سنت ‌های روستایی، احیای معیشت و فرهنگ روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی روستاها، از اهداف اصلی ایجاد محل دائمی برای برگزاری جشنواره روستا است که اعتقاد داریم این محل، می‌تواند مکان مناسبی برای تولید و عرضه محصولات روستایی اعم از صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و محصولات لبنی بوده و در طول سال، حیات روستایی در این محل وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: اقامت گردشگران در خانه‌های روستایی، اسکان روستاییان و امکان تولید محصولات در منطقه  قره داغ، ایجاد فروشگاه‌هایی برای عرضه محصولات روستایی و ماشین ‌آلات کشاورزی، از بخش‌های مختلف این محل خواهد بود.

جواد رحمتی افزود: نمایشگاه‌های موقت در کنار نمایشگاه دائمی روستایی برپا خواهد شد که  این نمایشگاه‌ها به دو صورت خواهد بود؛ به عبارت دیگر یک نمایشگاه در محوطه باز که در اختیار استان ها قرار می‌گیرد و دیگری در فضاهای سرپوشیده می‌باشد تا پاسخگوی برگزاری نمایشگاه های متنوع در اقلیم ‌های مختلف در تمام فصول سال باشد.

وی اظهار داشت: مقدمات و مطالعات لازم جهت ایجاد و راه اندازی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی روستایی برای 3 روستای هدف گردشگری در شهرستان طارم صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات