خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج رسانه قزوین:

وظیفه اصلی بسیج روشنگری برای عامه مردم است

مسئول سازمان بسیج رسانه قزوین اذعان کرد: مقام معظم رهبری در سخنانشان در خطبه های عید فطر امسال، "آتش به اختیار" را معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز دانستند.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۲۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر کار فرهنگی تمیز و معضلات فرهنگی جامعه اظهار کرد: برای پی بردن به معنای دقیق "کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز" ، باید به دیدگاه های سازنده این واژه مراجعه کرد.
کشاورز افزود: مقام معظم رهبری در سخنانشان در خطبه های عید فطر امسال، "آتش به اختیار" را معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز دانستند .
وی با اشاره به بیانات رهبرانقلاب در دیدار با دانشجویان که در ماه رمضان برگزار شد که بر لزوم تلاش جدی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب تاکید کردند، تبیین کرد: مقام معظم رهبری همچنین در این دیدار فرمودند "من به همه آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش به اختیار.
وی تصریح کرد: با توجه به انفعال برخی دستگاه های متولی امور فرهنگی کشور و حملات برنامه‌ریزی شده و گسترده فرهنگی دشمنان نظام اسلامی، دستور آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب در این شرایط به منظور انگیزه‌دهی و ایجاد شور انقلابی بیشتر در میان نیروهای جوان برای جلوگیری از امکان بروز سرخوردگی و انفعال در میان آن‌ها و استفاده از توان فکری و عملی جوانان مومن انقلابی در حرکت به سمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
کشاورز گفت: به نظر می‌رسد شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن از آن، یکی از مهمترین و زیربنایی‌ترین مسائل در این زمینه است.
وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) که می فرماید: «کسی که عالم وآگاه به زمان خود باشد شبهات بر او هجوم نمی آورند» ابراز کرد: از دیگر وظایف عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین مجموعه های فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توان از اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تبیین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب، پرهیز از اقدامات سطحی، کادرسازی برای آینده، و تدوین علمی تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی نام برد.
مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه همه در مقابل نفوذ دشمن، تبیین است. بسیج هم یکی از مهمترین کارهایی که انجام می دهد تبیین مسائل و روشنگری برای عامه مردم است و در قالب های مختلف مثل نشست های بصیرتی ، حلقه های صالحین ، اردوهای فرهنگی ، مراسمات و مناسبت های ملی و مذهبی این مهم را انجام می دهد.
وی همچنین گفت: در ابعاد دیگر هم به مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و کمک می‌کند تا منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها