خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین اذعان کرد: یک گروه پزشکی 13 نفره با یک سازه بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی در حیاط دانشگاه پیام نور ثلاث مستقر بوده و به ارائه خدمات به زلزله‌زدگان می‌پردازند.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۲۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

دکتر علی طایفه مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اقدامات سازمان بسیج پزشکی قزوین در راستای زلزله غرب کشور ضمن عرض تسلیت به همه هموطنان اظهار کرد: عمده مناطق زلزله زده غرب کشور را مناطق محروم و روستاهای صعب‌العبور تشکیل می‌دهند که با وقوع زلزله این مشکلات چندین برابر شده است.
وی تشریح کرد: محرومیت این مناطق، وقوع زلزله 3/7 ریشتری و هم‌چنین دمای زیر صفر شب گذشته در کرمانشاه همگی دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات مسکن، بهداشت و آب این منطقه را دو چندان کنند.
این مسئول با اشاره به وضعیت اکنون مردمان زلزله‌زده غرب کشور متذکر شد: در شرایط امروز مسائل بهداشتی و درمانی به اندازه آب و غذا حائز اهمیت است و باید بدان توجه ویژه شود.
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین مطرح کرد: یک گروه پزشکی 13 نفره با یک سازه بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی در حیاط دانشگاه پیام نور ثلاث مستقر بوده و به ارائه خدمات به زلزله‌زدگان می‌پردازند.
طایفه اضافه کرد: لازم به ذکر است که حدود 90 پرستار، 40پزشک و تعداد زیادی از کادر پزشکی و درمانی استان برای اعزام به مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی در ادامه تبیین کرد: خوشبختانه امروز نیروی آماده برای اعزام به مناطق زلزله‌زده به اندازه کافی وجود دارد و باید برای تامین اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز نهایت تلاش را به کار برد.
این مسئول گفت: داروخانه دکتر شهاب‌زاده واقع در شهرک کوثر با همکاری سازمان بسیج پزشکی آماده دریافت کمک‌های نقدی برای تامین لیست اقلام دارویی و بهداشتی مناطق زلزله زده را دارد.
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: جدا از مشکلات و بیماری‌های معمول، در حال حاضر حدود هشت هزار مصدوم به بیمارستان‌های مستقر در مناطق زلزله زده مراجعه کرده‌اند لذا تامین نیازهای اولیه و بهداشتی مردکمان زلزله زده جزو مهم‌ترین کارها است.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها