خبرهای داغ:
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در استان همدان با بیان اینکه همدان را دروازه کربلا می‌دانند، گفت: همدان شهر خادمین الحسین(ع) است.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۰۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

همدان دروازه کربلا و شهر خادمین الحسین(ع)به گزارش خبرگزاری بسیج در همدان، علی اکبر حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در حسینیه امام خمینی(ره) همدان ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه و همچنین تسلیت ۲۸ ماه صفر اظهار داشت: ستاد مردمی از سال ۹۴ شروع به کار کرد.

وی در خصوص هدف این ستاد گفت: این ستاد به منظور توسعه فرهنگ اسلامی و ایجاد هماهنگی و انسجام و خدمات مناسب برای رفاه حال زائرین تشکیل شده است.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در استان همدان در ادامه افزود: مدیریت یکپارچه، سیاستگزاری، برنامه ریزی، سازماندهی و انجام فعالیتهای زیارتی توسط نیروهای مردمی و همچنین هماهنگی های منسجم با دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به زائرین تشکیل شد.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به زائرین تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تقویت بنیه فرهنگی، آداب و رسوم و سنن و اشاعه فرهنگ و اطلاع رسانی به مردم از جمله این تسهیلات است.

حسینی با بیان اینکه نذورات که از طریق مردم به ما می‌رسد را هدایت می کنیم، ابراز داشت: آئین اختتامیه موکب ها برگزار شد و چند موکب تا آخر صفر برای خدمات رسانی به زائرین برجا هستند.

وی با بیان اینکه همدان را دروازه کربلا می دانیم و این شهر ما در لسان رهبری به دارالمومنین و دارالمجاهدین معروف بوده و آن را خادمین الحسین(ع) نیز می دانند.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در استان همدان تاکید کرد: برنامه ریزی ما در کل استان ۱۴ موکب بود و با کمک‌های مردمی به ۴۴ ایستگاه رسید که به صورت خودجوش کار می کردند و به دلیل اینکه موکب ها در مسیر خروجی بود و مردم از این خدمات رسانی مطلع نبودند در داخل شهر نیز این ایستگاه‌ها برپا شد.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها که در این موکب‌های داخل برگزار شد برنامه روضه خوانی و تعزیه در پیاده راه بوعلی بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

حسینی گفت: بر اساس آمار پلیس راهور بیش از ۲ میلیون و 500 هزار نفر تردد در راه‌های استان انجام شد و حدود ۴۰ هزار نفر اسکان پیدا کردند و اقامت شبانه داشتند، ۲۸۰ هزار وعده غذائی بین زائرین توزیع شده، میان وعده 380 هزار و ۲۴۰ هزار قلم اقلام فرهنگی بین زائرین توزیع شده است.

وی ابراز داشت: سامانه امداد زائر به صورت ۲۴ ساعته برای اطلاع رسانی زائرین فعال بود که از اقداماتی بود که انجام شد و امیدواریم در سال آینده این سامانه را به عنوان امداد زائر در منطقه غرب و کل کشور فعال کنیم.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در استان همدان همچنین در خصوص پذیرایی از میهمانان خارجی در استان گفت: به حدود ۲ هزار و ۶۰ نفر از زائرین خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، باکو، ازبکستان، آذربایجان، ترکیه خدمات رسانی انجام شده است.

وی با اشاره به مشکل سرویس های بهداشتی گفت: یکی از بیشترین مشکلات ما در خدمات رسانی سرویس های بهداشتی است که باید روی این موضوع بیشتر کار شود و همچنین در استان همدان در ۱۰ نقطه برای ساخت زائرسرا تعیین شده که این امر نیاز به کمک های مردمی و کمک خیرین را دارد.

حسینی در خصوص پیاده روی رضوی خاطرنشان کرد: پیاده روی رضوی از فردا به مدت چهار روز شروع می شود و تاکنون ۱۵۰ نفر ثبت نام کرده اند که قرار است امشب ساعت ۲۴ از میدان امامزاده عبدالله(ع) اعزام شوند و این مراسم از قدمگاه آغاز می‌شود همچنین همایش پاسداشت خادمین اربعین حسینی در یکی دو ماه آینده برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات