عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بنگاهداری بانک ها زمینه ساز رانت خواری می شود

کریمی گفت: بنگاه داری بانک ها آفتی است که گریبانگیر نظام بانکی ما است و باید برای رفع این انحراف تلاش شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۰۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به ضرر بنگاهداری بانک ها و علل آن گفت: همان طور که منطقی هم هست با توجه به روال فعالیت بانک ها که از قبل پیش بینی شده ، بانک ها باید به دنبال اهداف بانکی خود باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به انحراف بانک ها از وظایف و اهدافشان عنوان کرد: هر گونه انحراف بانک ها  در این مسیر یعنی دور شدن از هرگونه فعالیت اصلی مانند ارائه خدمات و تسهیلات به مشتریان باعث انحراف بانک ها از رسالت و وظایف قانونی آنها می شود.

کریمی با بیان این مطلب که بنگاه داری بانک ها زمینه رانت خواری را افزایش می دهد؛ تصریح کرد: فعالیت بنگاه داری در بانک ها فعالیتی است که باعث ایجاد رانت برای سهام داران بانک ها می شود چون این ها تلاش می کنند تا منابع بانک را صرفا به شرکت های وابسته به خودشان اختصاص دهند و عملا از پرداخت تسهیلات و خدمات بانکی به سایر مشتریان خودداری می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنگاه داری بانک ها آفتی است که گریبانگیر نظام بانکی ما است و باید برای رفع این انحراف تلاش شود تا به شرایطی برسیم تا بانک ها بنگاهداری نکنند و تمام منابع مالی آنها در اختیار فعالیت اصلی بانکداری قرار بگیرد.

ارسال نظرات