فرماندار زنجان:

توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای امری حیاتی است

توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.
کد خبر: ۸۹۴۷۴۸۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندارزنجان در حاشیه  بازدید مرکز خواهران الزهرا استان زنجان گفت: آموزشهای فنی وحرفه ای نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دارد .

بیات با اشاره به اینکه نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت از با ارزش ترین ومهم ترین منابع اقتصادی است، افزود: آموزشهای فنی وحرفه ای نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دارد.

وی  در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه آموزش های فنی وحرفه ای در کشور اظهار داشت : توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است و می توان گفت از ضرورتها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی ، نظام آموزش برای ایجاد مهارتهای لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزشهای فنی و حرفه ای که تلفیقی است از علم ، فن و هنر ، نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا می نماید .

فرماندارزنجان تصریح کرد: با توجه به حجم بالای  بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، آموزش های مهارتی بسیار  با اهمیت اند و نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری ایفا می کنند و فراگرفتن آموزش های فنی وحرفه ای یکی از راه های مهم توسعه اشتغال به شمار میرود و انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزشهای مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

بیات در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در زمینه آموزش فنی وحرفه ای، افزود: عدم سرمایه گذاری کافی در آموزش فنی و حرفه ای به معنی غفلت و فنای سرمایه های انسانی تلقی می شود و باید توجه داشت که در شرایط کنونی یکی از مهم ترین راههای  اشتغال زایی اصولی و حل معضل بیکاری توجه ویژه به مقوله آموزش فنی و حرفه ای می باشد .

 

ارسال نظرات