حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز گفت: بسیجیان الگوهای انسان های مؤمن به شمار می روند.
کد خبر: ۸۹۴۷۴۱۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، درآستانه هفته بسیج،در جمع بسیجیان پایگاه شهدا با تسلیت ایام رحلت جانسوز خاتم المرسلین و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام،به بیان ویژگی های بسیجیان واقعی ازمنظر آیات و روایات و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی، پرداخت.

 روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان،افزود:اخلاص،شجاعت وشهامت،استقامت و پایداری، ولایت پذیری، آگاهی و آمادگی برای جهاد از مشخصه های بارز بسیجیان است.

حجت الاسلام سرافراز، به تأسی از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، بسيج را شجره طيبه ای دانست كه ريشه در اعماق ايمان انسان دارد و در ادامه به تبیین مشخصه های این شجره طیبه پرداخت.

وی، با اشاره به آیات شریفه 24 و 25 از سوره مبارکه ابراهیم پیرامون شجره طیبه، گفت: خداوند کلمه طیبه را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه‌ آن ثابت و شاخه‌ های آن در آسمان است و هر زمان میوه‌ خود را به اذن پروردگارش می‌دهد و خداوند برای مردم مثلها می‌زند شاید متذکر شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد:منظور از کلمه‌ طیبه ممکن است کلمه‌ توحید باشد، و یا اوامر و فرمانهای الهی و یا ایمان و یا اینکه شخص مؤمن باشد، که امروز بسیجیان الگوهای انسان های مؤمن به شمار می روند.

  وی، در ادامه به ویژگیهای انسان های مؤمن و بسیجی اشاره کرد و گفت:‌ رشد و نمو و داشتن روح پویا و سازنده خود و دیگران و پاک و طیب بودن از اولین ویژگی های شجره طیبه است و بسیجیان باید در قالب این مصادیق به جامعه روح بخشی داشته باشند.

 روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ثابت و محکم بودن اصل و ریشه شجره طیبه را نشانی برای ایستادگی و پایداری بسیجیان در برابر حوادث و طوفان ها و تندبادها دانست و گفت: شاخه های این شجره به یک محیط محدود نمی شود و دامنه نفوذ بسیج در اقصی نقاط عالم و الگوگیری ملتهای دیگر از بسیج نشان دهنده رشد،بالندگی و گسترش روزافزون این نهاد مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، ولایت پذیری و تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا را از دیگر ویژگی های شجره طیبه بسیج و بسیجیان دانست که بی اذن او قدم از قدم برنمی دارند و هشت سال دفاع مقدس معیاری برای سنجش این ولایت پذیری بی مثال است.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، روحیه استکبار ستیزی را جزء جدایی ناپذیر از خصوصیات بارز بسیجیان و شجره طیبه بسیج برشمرد و تأکید کرد: مقابله با استکبار از آرمان های والای انقلابی و ارزش های اسلامی است و بسیجیان بعنوان نیروهای انقلابی و حافظ ارزش های انقلاب این روحیه را در خود پرورش داده اند.

ارسال نظرات