در کنار حمایت از بخش تولید و صادرات، در بخش مالیاتی نیز باید زمینه فرار مالیاتی مسدود شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۳۹۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان زنجان، گفت: سهم صادرات استان از مجموع صادرات کشور، همواره زیر یک درصد بوده است که با تلاش های صورت گرفته، خوشبختانه هم اکنون این میزان به 1.26 درصد رسیده و این امر، شرایط امیدوار کننده و رو به پیشرفتی را نشان می‌دهد.

اسداله درویش امیری افزود: یکی از شاخص های مهم در فضای کسب و کار، تولید و رونق اقتصادی، وضعیت صادرات است.

وی اظهار داشت: امروز در استان، کمتر شرایط خام فروشی در بخش معدن وجود دارد و عمده واردات استان نیز شامل مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: در 7 ماهه سالجاری، حجم صادرات استان، 173 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 91 میلیون دلار بود، رشد 90 درصدی داشته و همچنین وضعیت صادرات از مبداء تولید نیز از 168 میلیون دلار در سال گذشته به 235 میلیون دلار در سالجاری رسیده است.

اسداله درویش امیری افزود: برای اخذ مالیات از واحدهای تولیدی، به هیچ عنوان اجازه اجحاف در حق تولید کنندگان و صادر کنندگان استان نخواهیم داد و اگر در مواردی نیز اجحافی صورت گرفته باشد، از سرمایه گذاران و صادر کنندگان استان، دلجویی و حمایت شده است.

وی اظهار داشت: در کنار حمایت از بخش تولید و صادرات، در بخش مالیاتی نیز باید زمینه فرار مالیاتی مسدود شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: زندگی آسوده و بی دغدغه مردم در کشور، مستلزم اخذ مالیات قانونی بوده و به همین دلیل باید زمینه های اخذ مالیات قانونی در اقتصاد فراهم شود و در همین راستا، سازمان امور مالیاتی استان در کنار حمایت از بخش تولید، باید جلوی فرار مالیاتی در استان را بگیرد.

اسداله درویش امیری افزود: رتبه استان در زمینه کسب و کار در پاییز سال گذشته، 15 کشور بود که این رقم در زمستان سال 95، به 14 و در بهار سالجاری، به رتبه 9 کشور رسیده است.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم نقش صادر کنندگان اگر بیشتر از تولید کنندگان در اقتصاد کشور نباشد، کمتر از آنها نیز نیست و به همین دلیل تولید در داخل کشور، باید به بازارهای هدف صادر شود تا اقتصاد، رونق بگیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه محصولاتی در کشور تولید می شود که در سایر کشورها، این تولیدات، وجود ندارد و دنیا به آن نیاز دارد، گفت: یکی از سیاست های مدیریت استان، این است که تولیدات تولید کنندگان، نباید در انبارها دپو و نگهداری شود و باید از استان به مقاصد مختلف در دنیا صادر گردد.

اسداله درویش امیری افزود: اگر روزی تولیدات در انبارها انباشته شود، باید نسبت به اقتصاد استان و کشور نگران شد، زیرا در شرایط امروز اقتصاد بین الملل، تمامی کشورها در تلاش برای رشد اقتصادی، گسترش تولید و اشتغال هستند که تحقق آن نیز نیازمند توسعه صادرات است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی در تجارت بین الملل موفق خواهند بود که مزیت نسبی در تجارت اقتصادی خود را تقویت کنند، اظهار داشت: مهم ترین موضوع در تجارت بین الملل، بالندگی صادراتی و ابقای نقش جهانی در صادرات و تجارت بوده و باید در اقتصاد کشور، اهداف بزرگ و مهم این بخش را پیگیری کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایران قبل از مبادلات تجاری حوزه انرژی، غالباً با سایر نقاط دنیا، تجارت کالا با کالا داشته و بعد از اهمیت استاندار زنجان یافتن بخش انرژی در دنیا، صادرات عمدتاً در این بخش صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال های نه چندان دور فرش در تاریخ ایران، نقش مهم اقتصادی داشته است، اما بعدها کشورهای چین و هند با تقویت مزیت نسبی خود، رقیب جدی برای تولید فرش ایران شده اند.

اسداله درویش امیری افزود: امروز، رقابت بسیار فشرده ای در بین کشورها برای تولید با کیفیت بالا و قیمت پایین برای جلب رضایت مشتریان جهت توسعه صادرات وجود دارد تا سهم مناسبی از بازار جهانی صادرات و تجارت بین الملل، داشته باشند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم و بزرگ صادرات کشور وضعیت حمل و نقل کالا بوده و مشکل مهم دیگر در بخش صادرات، وضعیت بسته بندی محصولات تولیدی برای صادرات است؛ به گونه ای که باید در کنار اهمیت دادن به این موضوع، برای تسهیل قوانین بخش صادراتی، تصویب قوانین متعدد در گمرک و ساماندهی این بخش نیز تلاش کرد.

استاندار زنجان گفت: یکی از ارکان مهم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بخش صادرات بوده و برای مقاوم شدن این بخش، باید اقتصاد منهای نفت را مورد تاکید قرار داد؛ به طوری که تاثیر تکانه های اقتصادی بر کشور کاهش یافته و صادرات کشور، متکی به یک بخش نباشد.

 

ارسال نظرات