معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اطلاع دارم جلساتی در تهران برگزار شده که عده ای بروند مسائل دفاعی و موشکی را با خط شکنی در روزنامه ها عادی سازی کنند.
کد خبر: ۸۹۴۷۳۳۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ علی باقری معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در همایش تجربه اعتماد که به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک توانمندی را در ملت و حاکمیت ایجاد کرد که به دنبال آن توانستیم همه مرزها و قید و بندها را کنار بزنیم و در عرصه های مختلف پیشرفت کنیم. البته انقلاب اسلامی زمینه تبدیل تهدیدها به فرصت ها را در ملت ایران به وجود آورد.
 
وی با بیان اینکه با جنایت هایی که منافقین مرتکب شدند داعش هم شاگرد آنها محسوب نمی شود، افزود: نظام این وحشیگری های منافقین و تهدید جنگ را به فرصت  تبدیل کرد.
 
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن از ابتدا دو هدف را علیه انقلاب اسلامی دنبال کرده است به گونه ای که در این راستا به دنبال تضعیف ریشه های قدرت انقلاب اسلامی یعنی تضعیف التزام به مبانی دین در حاکمیت و تضعیف پایبندی به اصول انقلاب رفتند.
 
باقری افزود: اهل فکر باید هوشیار باشند که چه عده ای حرف هایی را علیه انقلاب اسلامی می زنند که این حرف ها در خارج هم مطرح می شوند. مثلا دشمن می گوید که ایران باید مشخص کند که آیا دولت است یا آرمان و همین حرف را هم برخی در داخل می زنند به عنوان یکی از این آقایان گفت هر انقلابی شعارهایی وجود دارد که شش ماه نه یک سال باید دنبال شود آقای کارگزار نظام آیا شعارهای انقلاب چیزی جز استقلال و مبارزه با استکبار بوده است. در واقع یک همنوایی در داخل و خارج ایجاد شده و اینجاست که دشمن باید جشن بگیرد.
 
وی افزود: یک هدف دیگر دشمن این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را از ما بگیرد. ثابت شده است که نظام دینی می تواند نه تنها نیازهای جامعه را تامین کند بلکه پیشرفت را در بالاترین حد خود رقم بزند. با این وجود ما می گوییم که صنعت هسته ای باید باشد ولی طرف مقابل می گوید نباید باشد و بعد به خاطر نابودی این صنعت می آیند و جشن می گیرند.
 
معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هنر نظام دینی است که بدون هر وابستگی به بیرون صنعت هسته ای را به وجود آورد و این همان تبدیل آرمان ها به واقعیت ها است که ثمره انقلاب است.
 
باقری افزود: نظام دینی فضا را برای پیشرفت باز کرد مشروط بر اینکه پیشرفت جامعه تضمین شود بر این اساس جوانان انقلابی توانستند اما همدرس های مونیز آمدند و در صنعت هسته ای بتون ریختند و آن را کشتند و الان به دنبال توانمندی دفاعی و موشکی رفتند مگر ناموس یک ملت قابل مذاکره است کسانی که می خواهند مذاکره کنند بروند و بر سر ناموس خود مذاکره کنند .
 
وی افزود: چرا وقتی که یک روزنامه علیه عربستان و در حمایت انصارالله تیتر می زند دستگاه وزارت ارشاد و دستگاه امنیتی ما بسیج می شوند و این روزنامه را توقیف می کنند؛ اما وقتی که یک روزنامه ای بحث مذاکره بر سر موشکی و دفاعی کشور را می زند آیا این مغایر امنیت ملی و گرا دادن به دشمن است چرا کسی اقدامی نمی کند.
 
وی افزود: کسی که می اید و در مقابل عربستان که ۴۰۰ میلیارد دلار سلاح خریداری کرده و می گوید باید از قدرت دفاعی و موشکی خود کوتاه بیاییم این ایرانی نیست. اینکه می گویند برد ۲ هزار کیلومتر موشک ها را کاهش دهیم این خلاف امنیت ملی است. رهبری هم گفتند اگر موشک با برد سه هزار کیلومتر بسازیم به کسی ربطی ندارد چرا مسئولان مقابل این افراد ساکت هستند. این مسیری که نظام می رود تامین کننده منافع ملی است.
 
باقری بیان کرد: اطلاع دارم که جلساتی در تهران برگزار شده که عده ای بروند این مسائل دفاعی و موشکی را با خط شکنی در روزنامه ها عادی سازی کنند چرا بچه های بسیج دانشجویی در دانشگاههای مختلف در این رابطه قلم نمی زنند.
 
وی تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد توانمندی نظامی و دفاعی ما را محدود کند چشم آنها را کور و دستشان را قطع می کنیم. این دروغ محض بود که اگر برجام را نپذیریم جنگ می شود امروز هم موضوع جنگ را در مورد مسئله دفاعی مطرح می کنند. بحث این است که اگر ترامپ  عرضه داشت با کره شمالی می جنگید دشمن می داند که دست ما پر است و حمله نمی کند. البته در اسناد آنها هم آمده که اصلا حمله به ایران در دستور کارشان نیست چون توانش راندارند.
 
معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر ایران به یمن کمک می کرد یک هواپیمای عربستان سالم نمی توانست بیاید این کشور را بمباران کند و برگردد، گفت: ما اصلا کمکی به یمنی ها نکرده ایم و این توانمندی خودشان است در واقع آنها این موشک ها را قبلا از شوروی گرفته بودند.
 
باقری اظهار کرد: دشمن وقتی هسته ای، موشکی و حضور و نفوذ منطقه ای را از ما بگیرد دیگر چیزی برای انقلاب نمی ماند بعد مردم می گویند این حکومت حتی نتوانست ارزشهای خودش را حفظ کند.
 
وی افزود: در زمان مذاکرت هسته ای می گفتند که باید محدویت هسته ای را بپذیریم وگرنه جنگ می شود و الان هم در حوزه موشکی و دفاعی این رویه را در پیش گرفته اند اما این بار آرزوی محدویت دفاعی و موشکی کشورمان را چه در داخل و چه در خارج به گور می برند.
 
ارسال نظرات