مدیرعامل شرکت توتال گفت، اگر ما نتوانیم به دلایل حقوقی و به دلیل تغییر در رژیم تحریم ها قراردادمان با ایران در مورد توسعه میدان گازی پارس جنوبی را اجرا کنیم، باید در این قرارداد بازنگری کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۷۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت، اگر ما نتوانیم به دلایل حقوقی و به دلیل تغییر در رژیم تحریم ها قراردادمان با ایران در مورد توسعه میدان گازی پارس جنوبی را اجرا کنیم، باید در این قرارداد بازنگری کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته از سیاست جدید سختگیرانه خود در قبال ایران رونمایی کرد. وی تهران را به نقض توافق هسته ای متهم و اعلام کرده که دیگر حاضر نیست پایبندی تهران به توافق برجام را تایید کند. برجام هم اکنون عملا در وضعیت برزخ قرار دارد و کنگره باید در مورد آن تصمیم گیر نماید.

مدیر شرکت توتال در این باره گفت: «اگر یک رژیم تحریمی در مورد ایران وجود داشته باشد، ما باید آن را به دقت بررسی کنیم... ما در آمریکا فعالیت داریم ما دارایی هایی در آمریکا داریم و اخیرا دارایی های بیشتری در این کشور خریداری کرده ایم.»

توتال هفته گذشته با خرید مجموعه ای از دارایی های ال ان جی از شرکت انجی، از جمله بخشی از سهام این شرکت در پروژه ال ان جی کامرون در لوئیزیانا که یکی از پایانه های جدید صادرات گاز در آمریکای شمالی محسوب می شود، میزان حضور خود در بخش انرژی آمریکا را افزایش داد.

این خریدها آسیب پذیری شرکت فرانسوی در قبال هرگونه تحریم دولت آمریکا را افزایش می دهد. اما فعلا توتال طبق روال عادی به همکاری با ایران ادامه می دهد.

پویان افزود: «ما داریم روی پروژه گازی ایران کار می کنیم. ما مناقصه هایی برگزار کرده ایم و باید قراردادهای مربوط به این مناقصه ها را منعقد کنیم... این قراردادها تا ماه ژانویه منعقد خواهند شد... من امیدوارم تا آن زمان ما پاسخی (از جانب کنگره) برای رئیس جمهور داشته باشیم و رئیس جمهور (آمریکا) باید در آن زمان در مورد تمدید یا عدم تمدید مجوز (فعالیت شرکت ها در ایران) تصمیم گیری نماید.»

ارسال نظرات