به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار:
نشست کتابخوان گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم و ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۱۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نشست کتاب‌خوان گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و ناحیه مقاومت بسیج خاتم در اولین روز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در محل کتابخانه حضرت، ولی عصر (عج) با حضور جمعی از مسئولین شهرستان برگزار گردید.
در آغاز این نشست علی اسلامی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، به معرفی اجمالی طرح کتاب‌خوان و اهداف آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکاری ادارات شهرستان خاتم، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در این شهرستان رونق یابد و به معرفی کتاب "اینجا آلونک ننه علی است" تالیف سیاوش امیری پرداختند.
در ادامه عباس باقری جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم، ضمن اشاره به اقدام ارزشمند برگزاری نشست‌های کتاب خوان توسط کتابخانه‌های عمومی بیان داشت: اسلام آغاز رسالت قرآنی‌اش را با قلم شروع می‌کند و ارزشی که قلم و تعلیم و تربیت در قرآن دارد بر کسی پوشیده نیست. آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در اهمیت نقش کتاب در تکامل جوامع انسانی همین بس که تمام ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند.
ایشان کتاب "پیوند دو فرهنگ: فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس" تالیف محمدرضا سنگری که ویژگی‌های فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس، آزادگان، جلوه‌های عاشورایی در اسارت، وصیت نامه‌های عاشورایی را در برگرفته است معرفی نمودند.
گفتنی است در این نشست که با استقبال جمعی از پاسداران، سربازان ناحیه مقاومت بسیج خاتم و کتابداران همراه بود، کتاب‌های "خاک‌های نرم کوشک " توسط ذبیح الله مجیدی، کتاب "فرهنگ جبهه:شعار‌ها و رجزها" توسط محمد پورمهرجردی) " مجموعه کتاب‌های یادگاران و روزگاران" توسط رقیه میرزایی مسئول کتابخانه، ولی عصر (عج) معرفی گردید.
در پایان نشست کتاب‌خوان گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، به معرفی کنندگان کتاب به رسم یادبود لوح تقدیر و بسته فرهنگی اهداء گردید.
ارسال نظرات