مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از ساماندهی و استقرار 9 پایگاه قرنطینه‌ای بین استانی و شهرستانی دامپزشکی جهت پیشگیری از شیوع بیماری های دام و طیور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۹۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، امیرحسین بهداد  اظهار داشت: پیشگیری از وقوع بیماریها بهتر و ارجح‌تر از اقدام به درمان آن پس از بروز بوده و رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی-قرنطینه‌ای متضمن جلوگیری از بروز و شیوع بیمارهای دامی است.

وی اظهار داشت: در همین راستا با برنامه‌ریزی های کارشناسی صورت گرفته، نسبت به ساماندهی و استقرار 9 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی بین شهرستانی استان با همکاری تنگاتنگ، موثر و قابل تقدیر نیروی انتظامی استان اقدام شده است.

بهداد افزود: این پایگاه‌ها به منظور کنترل وضعیت بهداشتی خودروهای حامل دام زنده و فرآورده‌های دامی خوراکی و غیر خوراکی، از طریق بررسی مجوزها و گواهی بهداشتی حمل که می‌بایستی در مبدأ صادر گردد، استقرار یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های قرنطینه‌ای دامپزشکی سطح استان در راه‌های مواصلاتی شهرستان های اهر، بستان‌آباد، چاراویماق، سراب، شبستر، مرند، میانه، ملکان و هریس مستقر گردیده‌اند گفت: در صورت برخورد با هرگونه محموله غیرمجاز مرتبط با دام و فرآورده‌های دامی نسبت به توقف خودروهای متخلف، توقیف محموله و برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

بهداد خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی تمام توان علمی و عملی خود را به کار می‌بندد تا با پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای دامی و حفظ و حراست از سرمایه دامی گام موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

ارسال نظرات