دانش‌‌آموزان شهرستان ریگان در شرق استان کرمان در بدترین شرایط مکانی مشغول به تحصیل هستند و با وجود داشتن استعدادهای فراوان بعضا در چادر، کانکس و مدارس خشت‌وگلی درس می‌خوانند.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۶۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، دانش‌آموزان ریگان به عنوان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان در بدترین شرایط مکانی مشغول به تحصیل هستند و با وجود داشتن استعدادهای فراوان بعضا در چادر، کانکس و مدارس خشت‌وگلی درس می‌خوانند.

ترس و وحشت از اینکه هر لحظه ممکن است کلاس درس غیراستاندارد تخریب و دانش‌آموزی مصدوم شود، فراگیری علم را برای آینده‌سازان این خطه سخت می‌کند.

 

گاهی توفان‌های شن در شهرستان ریگان نیز موجب می‌شود، همین چادر محل تحصیل نیز از دست برود و دانش‌آموزان روزها و ماه‌ها بدون سرپناه و کلاس، درس بخوانند.

آرزوی دانش‌آموزان این مناطق یک واحد آموزشی مقاوم است تا بتوانند در آرامش خاطر درس و علم فرا بگیرند.

رقیه دست‌یافته یکی از دانش‌آموزان ریگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: دوست دارم خوب درس بخوانم تا به شغلی دست پیدا کنم و بتوانم در آینده یک مدرسه در منطقه خودمان بسازم.

علی حقیقی می‌گوید: وقتی در این مدارس درس می‌خوانم صدای باد و توفان و بارندگی اذیتمان می‌کند و درس خواندن را برایمان سخت می‌کند.

رضا نظری دیگر دانش‌آموز ریگانی عنوان می‌کند: توفان شدید کانکسی را که در آن درس می‌خوانیم که در بالای تپه‌ای قرار داشت را به پایین پرتاب کرد و مدرسه مان دچار خسارات شد.

 

70 درصد مدارس ریگان غیراستاندارد هستند

فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان بیان داشت: در شهرستان ریگان بیش از 115 واحد آموزشی وجود دارد که 70 درصد این مدارس غیر استاندارد هستند.

امین باقری ابراز کرد: بیش از 20 واحد آموزشی در شهرستان ریگان چادری، کپری و کانکسی هستند و جان دانش‌آموزان این مناطق را تهدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اقدامی خیران مدرسه‌ساز 25 واحد آموزشی را در شهرستان ریگان احداث کردند که تحویل آموزش و پرورش داده شد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه معین اقتصاد مقاومتی دو واحد آموزشی را در شهرستان با پیشرفت 90 درصدی آغاز کرده است، بیان داشت: به زودی این واحد‌های آموزشی به بهره‌برداری خواهند رسید.

باقری تصریح کرد: خیران به زودی دو مجتمع آموزشی با ظرفیت 600 دانش‌آموز را در شهرستان آغاز می‌کنند که 24 کلاس درس را شامل خواهند شد.

به گزارش فارس در شهرستان ریگان بیش از 12 هزار دانش‌‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/80014/ص40 

ارسال نظرات