نیاز استان به ۷۲ کلاس درس در رشته‌های فنی

استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۲ کلاس درس در قالب ۶۹ کارگاه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۳۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مدیرکل آموزش و پرورش استاننیازمندی استان به ۷۲ کلاس درس در رشته‌های فنی گفت: افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان نیاز است.
هادی زارع پور گرایش و تمایل بیش از حد دانش آموزان و اولیای آنان به سمت رشته‌های غیرفنی را یکی از چالش‌های اساسی فراروی عرصه آموزشی در کشور و این استان دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود ۷۶ درصد از دانش آموزان پسر و دختر استان وارد شاخه نظری شامل رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شده و ۲۴ درصد نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه تحصیل دادند.
وی افزود: میانگین ورود دانش آموزان به رشته تجربی در کشور ۴۶ درصد است که در استان کهگیلویه وبویراحمد این رقم به ۵۴ درصد در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ رسیده است.
وی اضافه کرد: ورود دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش در سال تحصیلی جدید نیز به حدود ۳۰ درصد رسیده که میانگین کشوری هم اینک بالای ۳۵ درصد است.
زارع پور یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه میزان ورودی دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش تا سال ۱۴۰۰ باید به حدود ۵۰ درصد برسد.
افزون بر ۱۵۲ هزار دانش آموز پسر و دختر استان در مقاطع مختلف در بیش از ۲ هزار و ۸۴۴ آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار