معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۴۷۱ زوج نیازمند در نوبت دریافت کمک هدیه ازدواج هستند.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۲۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی محمدرضا شایسته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به کمک‌های حمایتی این نهاد به زوج‌های جوان تحت پوشش در 6 ماهه نخست امسال گفت: پرداخت کمک هدیه ازدواج و جهیزیه از خدمات کمیته امداد در کمک به ترویج ازدواج در بین خانوارهای تحت حمایت است.

وی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال تعداد ۳۲۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با دریافت کمک ‌هزینه ازدواج بااعتبار ۹۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: از این تعداد کمک‌ هزینه پرداخت ‌شده ۱۰۵ مورد در مناطق محروم با اعتبار ۳۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۲۱۵ مورد به سایر مناطق بااعتبار ۶۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اختصاص داده‌ شده است.

شایسته در ادامه یادآور شد: در سال گذشته یک‌هزار و ۶۱۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان ‌‌مرکزی با اعتبار چهار میلیارد و۲۲۲ میلیون تومان کمک ‌هزینه، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت کمک هدیه ازدواج و جهیزیه بخشی از خدمات کمیته امداد در کمک به خانوارهای تحت حمایت است، افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های ازدواج آسان باهدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر خدمات کمیته امداد به زوج‌های تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۷۱ زوج نیازمند در نوبت دریافت کمک هدیه ازدواج هستند، خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان به ستاد جهیزیه کمیته امداد مستقر در دفاتر کمیته امداد مراجعه یا با شرکت در طرح "کوثر" در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات