جلسه‌ی هماهنگی ستاد بزرگداشت کنگره‌ی میرزاکوچک‌خان‌جنگلی و یادواره 150 شهید روحانی در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۰۴۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) جلسه‌ی هماهنگی ستاد بزرگداشت کنگره‌ی میرزاکوچک‌خان‌جنگلی و یادواره 150 شهید روحانی بین مدیران ارشد استان گیلان و نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی برگزار شد.

آیت‌الله قربانی با تسلیت ایام اربعین حضور میلیونی مردم در این مراسم را ارج نهاد و ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) ضایعه‌ی به وجود آمده برای مردم زلزله‌زده‌ی غرب کشور را تسلیت گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در ایام اربعین دنیا به مکتبی توجه ویژه داشته که به‌ دوراز بخوروبخواب و شهوت است، اضافه کرد: خیلی‌ها نام دین و حق و عدالت را بر زبان جاری می‌کنند و در مواقعی که باید میان جان و یا عدالت یکی را انتخاب کنند عدالت را انتخاب نخواهند کرد.

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: بعضی برای اینکه حقایق را برای مردم روشن کنند روشنگری فقهی را برگزیدند مانند معلم اول و ثانی و همچنین امام خمینی(ره) همچنان که مشاهده شد دست به مبارزه‌ی مسلحانه نزدند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) توانست جمعی را گرد هم بیاورد که تأثیرگذارترین افراد در جامعه‌ی خود بودند، افزود: آن تفکر فقهی امام بود که جوانان و نسل قبل از انقلاب را به افراد تأثیرگذاری مانند حسن طهرانی مقدم و حاج قاسم ها تبدیل کرد.

امام جمعه ی رشت گفت: بعضی گفتند دوره‌ی دین‌داری گذاشته است، دیدید که در کنار دین چگونه این کشور را در مسائل مختلف به نقطه‌ی موفقیت رساندیم.

زین‌العابدین قربانی با اشاره به اینکه متفقین هم میرزا را باقی و راه زن معرفی کردند، افزود: میرزا کوچک روح انقلابی وسیعی داشت، او برای احیای دین و کشور دست به قیام زد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درباره میرزا کوچک اشاره کرد که می‌فرمایند: میرزا مینیاتور کوچکی از جمهوری اسلامی را در گیلان در حال پیاده‌سازی بود و افزود: ما باید برای زنده نگه‌داشتن یاد این روحانی و برای تحقق دین و آرمان که وی جانش را در این راه داده است مراسمی درشان او باید برای وی گرفته شود.

شایان ذکر است این مراسم در 11آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد که سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام ذوالنور عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است.

ارسال نظرات