معاون راهداری سازمان راهداری از بازگشایی تمام محورهای شریانی،‌اصلی، فرعی و روستایی خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم بازبینی و کنترل پل‌های بزرگ واقع در محورهای استان‌های زلزله‌زده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۸۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

 

 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالهاشم حسن‌نیا  با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پس از وقوع زلزله شب گذشته اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در ساعت 22 شب گذشته نیرو‌های راهداری در حوزه استحفاظی خود بلافاصله و در کمتر از 30 دقیقه تمامی نیرو‌ها و ماشین‌آلات راهداری را برای انجام فعالیت آماده کردند.

وی افزود: در نشست مدیریت بحران‌ استان‌های زلزله‌زده به‌خصوص استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام مشخص شد که ریزش کوه بر روی جاده‌ها مشاهده‌شده است که بیشترین ریزش در مسیر کردستان به اسلام‌آباد غرب، پاوه، قصر شیرین بوده است که تمام نیروهای راهداری تا بامداد امروز تمام تلاش خود را برای بازگشایی این مسیر‌ها به‌ویژه مسیرهای شریانی، اصلی و فرعی به کار بستند.

وی با بیان این‌که صبح امروز استاندار کردستان به‌طور رسمی اعلام کرد که راه‌های روستایی این استان باز و قابل تردد هستند، تصریح کرد: البته گردنه‌ پاوه-مریوان واقع در نوار مرزی نیز در دست پاک‌سازی است و امیدواریم طی چند ساعت آینده پاک‌سازی به اتمام برسد و مسیر بازگشایی شود.

وی با بیان این‌که همه نیروهای راهداری در مناطق زلزله‌زده در دو زمینه بازگشایی و پاک‌سازی راه‌ها به‌منظور تردد ایمن فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم بازبینی و کنترل پل‌های بزرگ واقع در محورهای استان‌های زلزله‌زده است که هم‌اکنون بازدید میدانی توسط همکاران راهداری در حال انجام است تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود یا کنارگذرهایی برای جلوگیری از تردد مردم از روی پل احداث شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تخریب دیواره ساختمان ادارات راهداری قصر شیرین و ساختمان اداراه راهداری واقع در سر پل ذهاب خبر داد و گفت: تعدادی سنگ حجیم نیز بر روی این دو مسیر ریزش کرده بود که همکاران راهدار نیز با استفاده از بولدوزر و پیکور نسبت به جابجایی آن‌ها از طریق شانه‌ها و پاک‌سازی مسیر اقدام کرده‌‌اند.

ارسال نظرات