مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور:
۹هزار و۲۰۰ کودک خیابانی در کشور از خدمات بهزیستی بهره مند می شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۸۱۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در آیین افتتاح مرکز آموزشی و حمایتی کودک و کار در استان زنجان گفت: کار در بهزیستی سخت ودشوار است و نیاز به عشق، علاقه و ایثار دارد.

فریبا درخشان نیا با بیان اینکه تنها ۱۰درصد از کودکان کار دارای خانواده نیستند، افزود: در این راستا ۴۸ مرکز آموزش کودک و خانواده در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه به منظور به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی در جامعه اعتبارات خوبی تخصیص یافته است، اظهار داشت: بسته حمایتی از کودکان خیابانی در حال به روز رسانی است و از رسانه ها تقاضا می شود تا مردم را نسبت به آسیب های اجتماعی موجود آگاه کنند.

درخشان نیا با اعلام ۳ تا ۷ میلیون کودک کار در کشور وجود داد، تصریح کرد: در این میان ۹ هزار و ۲۰۰ کودک خیابانی شناسایی شده  و از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور  با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۱۶۰ فعالیت تخصصی به جامعه هدف خود ارایه می دهد، تصریح کرد: افرادی که وظیفه سرپرستی و مراقبت از کودکان را بر عهده دارند در قبال بروز معضلات مسؤل هستند و باید از آموزش‌های لازم برای مقابله با کودک‌آزاری بهره مند  گردند.

وی اظهار داشت:  در کشور ۹هزار و۲۰۰ کودک خیابانی از خدمات بهزیستی بهره مند می شود.

درخشان نیا تصریح کرد: در مراکز آموزش و حمایتی کودک و خانواده که با هدف توانمندسازی خانواده ها و با محوریت مطالبه گری تاسیس می شود به کودکان و خانواده ها خدمات آموزشی، درمانی و روانشناسی ارایه می شود.

 

ارسال نظرات