پایان امسال آخرین مهلت صدور کارت ملی هوشمند

زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۳۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
مدیرکل ثبت احوال استان باپایان امسال آخرین فرصت برای صدور کارت ملی هوشمند بیان اینکه پایان امسال آخرین فرصت برای صدور کارت ملی هوشمند است گفت:
۲۵۵ هزار نفر از ۵۱۷ هزار نفر واجد شرایط در کهگیلویه و بویراحمد کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.
سید محمدعلی تقوی افزود: ۷۲ درصد کل جمعیت استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند که تاکنون بیش از ۴۹ درصد آنان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
تقوی ادامه داد: دریافت کارت هوشمند ملی در کهگیلویه و بویراحمد ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
وی مهلت اعلام شده برای دریافت کارت هوشمند ملی را تا پایان سال جاری اعلام کرد و افزود: این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در استان فراهم شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به ۴۲ ایستگاه ثبت نام در کهگیلویه و یویراحمد از جمله ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی برای ثبت درخواست کارت هوشمند ملی در سراسر استان اقدام کنند.
تقوی اضافه کرد: هزینه دریافت کارت هوشمند ملی برای متقاضیان ۳۱۰ هزار ریال است که حداکثر ظرف ۲۰ روز تحویل می‌شود.
وی افزود: پس از نوبت دهی به فرد متقاضی اعلام می‌شود در چه زمانی به کدام دفتر پیشخوان مراجعه کرده و موقع تکمیل ثبت نام نیز باید خود فرد نیز حضور داشته باشد، چون با فعال سازی و اسکن اثر انگشت امکانپذیر بوده و مردم نسبت به انجام این کار اهتمام جدی داشته باشد.
مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: هدف از صدور کارت ملی هوشمند ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، یکپارچه سازی پروژه‌های موجود، افزایش بهره‌وری، حداقل رساندن امکان جعل هویت و افزایش توان کشور برای مدیریت بحران است.
تقوی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند موفق‌ترین گام برای تحقق دولت الکترونیک است، گفت: شناسایی در حوزه دیجیتال، تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، تغییر اطلاعات پس از صدور، پشتیبانی از کاربرد‌های مختلف، افزودن کاربرد جدید پس از صدور و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک از مزایای کارت ملی هوشمند است.
تقوی اضافه کرد: بیشتر ارائه خدمات اجتماعی در سال آینده با کارت هوشمند ملی انجام می‌شود و از این کارت می‌توان در فضای سایبری و الکترونیکی نیز استفاده کرد.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر است.
ارسال نظرات