۶ طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های گچساران و باشت در حال اجراست.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۳۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وتوسعه صنعت گردشگری در شهرستان‌های گچساران و باشت گردشگری استان گفت: تکمیل و توسعه اقامتگاه‌های گردشگری در مناطق دیل، امامزاده اسماعیل (ع) و مطالعه توسعه زیرساخت‌های رفاهی حرم بی بی حکیمه (س) و منطقه قلات در گچساران، ساخت اردوگاه تفریحی رود رونه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری امامزاده شمس الدین (ع) در باشت از جمله این طرح‌ها است.
محمود باقری با اشاره به تشرف هزاران زائر ایرانی و خارجی به حرم بی بی حکیمه (س) افزود: افزایش امکانات رفاهی و تفریحی این مکان مقدس از برنامه‌های جدی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است که پس از کارشناسی، اقدام خواهد شد.
وی بیان کرد: هم اکنون اقامتگاه حرم بی بی حکیمه (س) مجهز به آلاچیق، سکو‌های نشیمن، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری در حال بهره برداری است.
باقری ادامه داد: این اقامتگاه در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده و آماده پذیرایی از گردشگران است.
باقری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری امروزه یکی از راهکار‌های اصلی ایجاد فرصت‌های شغلی است که اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق گردشگری لازمه تحقق رونق این صنعت است گفت: حرم بی بی حکیمه (س)، دشت دیل، گناوه، آبریگون، روستای پلکانی مارین، سواحل سد کوثر، رود رونه، درخت سرو لار، پل بریم از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های گچساران و باشت است.
شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد مقصد اصلی گردشگری در ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت در استان است.
سالیانه حدود ۲ میلیون نفر از این ۲ شهرستان بازدید می‌کنند.
ارسال نظرات