۶۰ درصد ظرفیت دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در 90رشته تحصیلی تکمیل شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۳۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه وتن‌ها ۶۰ درصد صندلی‌های دانشگاه علمی کاربردی استان پر شد بویراحمد گفت: براساس دفترچه انتخاب رشته ۱۳۹۶، مراکز علمی کاربردی این استان ۳ هزار و ۲۰ نفر، ظرفیت پذیرش دانشجو داشتند که پس از اعلام نتایج در مهلت مقرر برای ثبت‌نام، یک هزار و ۸۲۳ دانشجو نام‌نویسی کردند.
عباس ظریفی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با در نظر گرفتن تکمیل ظرفیت، این آمار افزایش پیدا کند گفت: با این تعداد ثبت‌نامی ۶۰ درصد ظرفیت مراکز علمی کاربردی استان تکمیل خواهد شد.
وی به ۹۰ رشته تحصیلی این دانشگاه در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۲ رشته در مقطع کاردانی و ۳۸ رشته در مقطع کارشناسی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مجموع تا قبل از پذیرش مهرماه، ۵ هزار و ۶۰۰ دانشجو در مراکز این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که با پذیرش مهرماه این تعداد دانشجو به ۷ هزار و ۴۰۰ دانشجو خواهد رسید.
ظریفی گفت: ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را بانوان و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهد.
وی بیان کرد: این دانشجویان در سه حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی با ۵۴ درصد، صنعت با ۴۲ درصد و فرهنگ و هنر با ۴ درصد تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این دانشگاه با ۱۱ مرکز فعالیت داشته که از این تعداد ۶ مرکز دولتی و ۵ مرکز خصوصی است.
ارسال نظرات