فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) با بیان اینکه بروز آسیب های اجتماعی در مرحله اول از عدم اشتغال جوانان آغاز می شود افزود: ایجاد محیط ایمن برای زندگی و اشتغال جوانان ضرورت بسیار بالایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد .
کد خبر: ۸۹۴۶۶۳۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، جلسه کاهش آسیب های اجتماعی با حضور جمعی از فرهنگیان و گروه های مردم نهاد در محل حوزه امام علی(ع) برگزار شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) در این جلسه به نقش گروه های مردم نهاد، تشکل های مدنی و اقدامات فرهنگی در مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: تحول آفرینی در فرایند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو فرهنگ سازی از یکسو و تقویت نقش تشکل های مردم نهاد از سوی دیگر است.
محمد دهقان هراتی در ادامه اظهار کرد: باید بپذیریم که سن ابتلا به آسیب‌های اجتماعی در کشور رو به کاهش و میزان ابتلا نیز افزایش یافته است. نمی‌توان در چنین شرایطی با برخوردهای قضایی صرف شاهد موفقیت در این حوزه شد بلکه باید سیاستهای اجتماعی و فرهنگی با بستر مشارکت‌های مردمی برای برون رفت از آسیب‌های متعدد اجتماعی اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه بروز آسیب های اجتماعی در مرحله اول از عدم اشتغال جوانان آغاز می شود افزود: ایجاد محیط ایمن برای زندگی و اشتغال جوانان ضرورت بسیار بالایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد لذا با حمایت جامعه و مسئولان، این قشر آسیب پذیر کمتر دچار بحران و آسیب می شوند.
در پایان جلسه نیز حاضرین به آسیب های موجود در سطح شهرستان اشاره راه کار جلوگیری از این آسیب های را ارائه نمودند.

ارسال نظرات